Vertaling 0.7 RC1 werkt niet goed

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown

Vertaling 0.7 RC1 werkt niet goed

Bericht door JaY »

Zojuist even TB 0.7RC1 gedownload en de Nederlandse vertaling van thunderbirdnl.mozdev.org afgehaald.
In eerste instantie had ik TB 0.6NL al geinstalleerd staan en geupdate naar 0.7RC1, maar dit werkte niet (startte maar half met veel foutmeldingen), dus alles gedeinstalleerd, reboot en 0.7 opnieuw geinstalleerd. Netjes de instructies op http://thunderbirdnl.mozdev.org/installeren.htm gevolgd, maar nu blijkt dat de vertaling vrijwel niet werkt. Slechts een aantal opties in de bestandbalk zijn vertaald en een aantal andere verdwaalde termen ;)
Illustratie: http://homepages.ipact.nl/~jay/tb07rc1nl.jpg

Ligt dit aan mij, brakke installatie van TB of aan de vertaling? ;)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown

Bericht door ByteWarrior »

Nee, ik heb hetzelfde probleem.

De 0.7 versie is ondertussen uit en ik heb de vertaling van 0.7rc geprobeerd. Meestal werkt dit, maar deze kreeg krijg ik net hetzelfde als jij. Een halve vertaling dus.

Waarschijnlijk zijn er enkele dingen veranderd in TB zodat de vertaling niet goed meer werkt (misschien gerelateerd aan de nieuwe extensiemanager?).
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown

Bericht door JaY »

De extention manager is idd drastisch aangepast, dit zal dus wel de problemen met de vertaling geven.
Nu net na het uitbrengen van de 0.7 Final zal het een kwestie van wachten zijn op een complete nederlandse vertaling van TB op thunderbirdnl.mozdev.org. In deze heb ik toch vaak meer vertrouwen dan die nederlandse extention ;)
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1318
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown

Bericht door Mad Maks »

als je dat gebeurd (ik heb het probleem ook gehad) moet je een nieuw (nederlands) profiel aanmaken door Thunderbird op te starten met de toevoeging -p. als het goed is krijg je dan een nederlandstalige profielmanager. maak een nieuw profiel en klik op starten Thunderbird.

Groet

MM

p.s. de nederlandse zip-versie komt vanavond, ben nu erg druk op het werk ;-) en de installer als de problemen opgelost zijn.
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown

Bericht door JaY »

/me wacht geduldig :)
Mad Maks schreef:en de installer als de problemen opgelost zijn.
Check m'n reply in je andere topique: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... =3300#3300