Vertaling van build 20040713

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Vertaling van build 20040713

Bericht door Mad Maks »

Is nu te downloaden van http://thunderbirdnl.mozdev.org

met hierin vertaald:
-de nieuwe keuze om alles in een inbox te ontvangen
- de verbeterde extensie en thema beheer
- vernieuwde zoek functie

groet

MM
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ik kan het met geen mogelijkheid vinden. Bij Downloads staat alleen maar de 0.7 versie.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik zou ook eerst bovenaan kijken voor de nieuwste versie, in dit geval is hij onderaan te vinden. Kijk dus onderaan de download pagina onder "Thunderbird build 20040713 NL"
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Is dat hetzelfde als deze: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... est-trunk/
Ik zoek een zip-bestand.
En daarna het Nederlandse taalpakket erover?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Nee, je hebt deze nodig: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... 13-04-0.8/
Daar kun je een zip versie vinden voor windows. Dan moet die dus uitpakken etc. Dan de NL vertaling erover, zoals je ook op de installatiepagina op thunderbirdnl.mozdev.org vindt.

De vertaling is namelijk van gisteren (20040713 NL) en het is een voor een branch build en niet voor de trunk (jouw link).
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Gert-Paul schreef:Nee, je hebt deze nodig: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... 13-04-0.8/
Daar kun je een zip versie vinden voor windows.
Ik kan de nightly niet starten. Hij is niet goed. Hij begint wel met een profiel aan te maken, maar terwijl hij bezig is raakt-ie in de war en moet ik de computer geforceerd afsluiten. Ik heb het vier keer geprobeerd.
Maakt het veel uit welke nightly je gebruikt of mag je geen andere nemen vanwege het taalpakket? Want deze is gaar.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb al een tijd geen TB-nightlies meer gedraaid, dus weet ook niet hoe ze draaien. Als je het op wilt lossen zou je eerst een nieuw profiel kunnen proberen (thunderbird.exe -p).

En over een andere build, volgensmij kan die van de 14e ook wel. Het probleem met een oudere/nieuwere build is dat er iets anders kan zijn in de hoeveelheid tekst/UI. Daarom is het het beste om het te draaien op de build waarvoor hij gemaakt is, maar zolang het niet veel afwijkt kan een andere build dus ook.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ook deze start niet. Als ik hem in taakbeheer wil beëindigen zegt Windows: Kan het proces niet voltooien. De bewerking is niet geldig voor dit systeem. Gewoon afsluiten ging ook niet meer dus ik heb verschillende svchost processen eruitgehaald tot NTAuthority het in godsnaam van me wou overnemen.
Ook m'n firewall heeft het begeven; hij is al zijn regels kwijt en is weer helemaal blanco opnieuw begonnen.
Voorlopig laat ik 't maar hierbij.
De vorige programma's werken nog wel goed. Thunderbird en Firefox.

Groeten en bedankt voor de moeite :)
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

raar dat je problemen hebt met de nightly, heb je hem wel in een lege dir uitgepakt? de nightly van de komende dagen kan je waarschijnlijk ook gebruiken maar er is een risico dat er iets verandert in de UI en dan zal je een foutmelding krijgen.

succes

MM
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Anonymous schreef:Ook deze start niet. Als ik hem in taakbeheer wil beëindigen zegt Windows: Kan het proces niet voltooien. De bewerking is niet geldig voor dit systeem. Gewoon afsluiten ging ook niet meer dus ik heb verschillende svchost processen eruitgehaald tot NTAuthority het in godsnaam van me wou overnemen.
Ook m'n firewall heeft het begeven; hij is al zijn regels kwijt en is weer helemaal blanco opnieuw begonnen.
Voorlopig laat ik 't maar hierbij.
De vorige programma's werken nog wel goed. Thunderbird en Firefox.

Groeten en bedankt voor de moeite :)
vertel even wat je precies gedaan hebt: welk bestand heb gedownload en waar heb je het uitgepakt etc.

MM
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Mad Maks schreef:raar dat je problemen hebt met de nightly, heb je hem wel in een lege dir uitgepakt? de nightly van de komende dagen kan je waarschijnlijk ook gebruiken maar er is een risico dat er iets verandert in de UI en dan zal je een foutmelding krijgen.
Ja, ik doe dat heel vaak dus dat gaat automatisch :)
En ik had ook het profiel weggedaan. Hij kwam nog wel met de vraag wat er geimporteerd moest worden maar nadat ik antwoordde: niets, ging hij helemaal de mist in. De processor doet wel vaker vreemd. Best kans dat een ander hier geen last van heeft. :)
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Op mijn werk start hij ook niet op hoor. Precies hetzelfde: moet afgesloten worden door NTAuthority (of de stekker eruit!).
Het nieuwe profiel wat hij heeft gemaakt is helemaal in orde. Dus daar ligt het ook niet aan.

Groeten :)
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

op mijn windows 200 machine heb ik geen installatie problemen ondervonden , zelf gewoon mijn oude profiel gebruikt. jammer dat het niet gelukt is.

groet,

MM

p.s. je kan natuurlijk ook de installer gebruiken
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ik heb Thunderbird (dezelfde) wel kunnen opstarten met het oude profiel, dus die van Thunderbird 0.7 Engels. Als ik daarna de Nederlandse vertaling installeer, zegt hij:
"Installation finished. You should be able to select to use this locale via Edit -> Preferences (Category: Appearence -> Language/Content".

Vervolgens heb ik Thunderbird opgestart met -UILocale nl-NL -contentLocale NL, ik heb twee bestanden chrome.rdf gewist, maar hij start daarna op met maar drie Nederlandse woorden: Bestand, Beeld en Bewerken en al het overige is Engels.

What has gone wrong? :)
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Anonymous schreef:Ik heb Thunderbird (dezelfde) wel kunnen opstarten met het oude profiel, dus die van Thunderbird 0.7 Engels. Als ik daarna de Nederlandse vertaling installeer, zegt hij:
"Installation finished. You should be able to select to use this locale via Edit -> Preferences (Category: Appearence -> Language/Content".

Vervolgens heb ik Thunderbird opgestart met -UILocale nl-NL -contentLocale NL, ik heb twee bestanden chrome.rdf gewist, maar hij start daarna op met maar drie Nederlandse woorden: Bestand, Beeld en Bewerken en al het overige is Engels.

What has gone wrong? :)
dat komt door je engelse profiel. verwijder de chrome.rdf in je profiel dir en start nogmaals op met de commando regel.

ik weet niet in welke volgorde je het hiervoor hebt gedaan

Succes

MM
Plaats reactie