Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Janusz2018 »

Mijne heren,

Sinds vandaag na de update van 59 naar 60 kan ik ineens, een door mijzelf geuploade video in MP4, niet meer in FF afspelen, Chrome gaat perfect maar in FF 60 (64-bits) krijg ik als antwoord “Geen video met ondersteunde indeling en MIME-type gevonden”.

Dit is totaal nieuw voor mij, omdat normaal de videos op ons forum altijd werkte.

Ik heb op advies van iemand een HTML5 test gedaan met onderstaand resultaat.

video element Yes ✔
Subtitles Yes ✔
Audio track selection No ✘
Video track selection No ✘
Poster images Yes ✔
Codec detection Yes ✔
Video codecs
MPEG-4 ASP support No ✘
H.264 support Yes ✔
H.265 support No ✘
Ogg Theora support Yes ✔
WebM with VP8 support Yes ✔
WebM with VP9 support Yes ✔


Wat kan ik doen zodat mp4 video's weer afgespeeld kunnen worden in FF, het gekke is dat wanneer ik en oude video van 2004 van You tube in MP4 in het forum wil afspelen werkt dat wel. k heb alle video's op de server in de map video die voorheen altijd werkten getest. In FF krijg ik de reeds eerder genoemde mededeling. In Chrome niet één klacht.

Mvg
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door nirwana »

Janusz,

Staat die video ergens waar wij die ook kunnen bekijken met Firefox 60 ?
Zo ja, plaats dan even een linkje daar naar toe.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Janusz2018 »

Hai Nirwana,

Sorry ben wat later als de bedoeling, maar was het gisteren compleet zat, na drie nachten slecht slapen.

Ik heb op het forum een Test post gemaakt met de titel " TEST t.b.v. Mozbrowser"
Link: https://www.polenforum.nl/cgi-bin/yabb2 ... 038910/0#0

In FF zie ik niets, alleen dat verhaal over "geen video met ondersteunig etc etc
In Chrome, als ik deze post open zie ik twee werkende video's en twee linken

De werkende videos zijn dezelfde als de links, alleen zijn deze ingesloten in [media]

Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat het opgelost kan worden, want ik was altijd blij dat FF zo gemakkelijk de video's liet zien.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Torzan »

De video's zouden gewoon moeten werken.

Was je vorige Firefox-versie (59) ook 64-bits? Zo niet, bestaat de kans dat daardoor ergens iets verkeerd gaat, al dan niet door een extensie of plug-in. Gebruik je plug-ins of extensies die iets met mp4 doen, zoals VLC? Dan moet je het misschien daarin zoeken.

Dus: óf teruggaan naar de 32-bits versie als dat eerder zo was en je dat prima vond (nadat je de huidige versie hebt verwijderd; alle gegevens en instellingen blijven behouden), óf de 64-bits versie behouden, maar voor de zekerheid even opnieuw installeren nadat je deze eerst hebt verwijderd, en mogelijke extensies/plug-ins daarvoor opnieuw installeren of bijwerken. Je kunt de 32-bits versie eventueel sowieso als test installeren om te weten of dit er iets mee te maken heeft, en daarna de 64-bits versie weer installeren.

Overigens geven de testresultaten van die pagina (het lijstje) hier ook dezelfde resultaten. De vermelding 'MPEG-4 ASP support No ✘' is dus niet alarmerend.

Bekijk voor de zekerheid ook even dit supportartikel. Het zou me niet verbazen als Windows 10 er iets mee te maken heeft en daardoor de geïnstalleerde codecs niet goed werken.
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Janusz2018 »

Nee, mijn vorige versie was ook 64-bits. Heb destijds omdat er steeds problemen waren, na overgang van versie 56, de gehele PC totaal FF vrij gemaakt, dus alles wat ook maar iets zou doorverwijzen verwijderd. Daarna weer FF en weer 64-bits geïnstalleerd en het werkte als een trein.

Nu heb ik 60 en niets werkt. Ik heb net gekeken op de laptop van mijn vriendin, die heeft nog de versie 56.02 64-bits omdat ze geen tijd had dat aan te passen en ik te druk was.

Klikte de post aan en hopla, video’s werkte meteen en perfect, wij beiden hebben zowel op de desktop al;s de laptop VLC draaien en dat al vanaf de eerste uitgave. NOOIT problemen gehad.

Extenties: Videodownloadhelper en Ublock origin, maar deze staat op het forum uit.
Plugins: OpenH264-videocodec, aangeboden door Cisco Systems, Inc. 1.7.1. / Widevine Content Decryption Module, aangeboden door Google Inc. 1.4.8.1008 / Shockwave Flash 29.0.0.171

Op de laptop van mijn vriendin staat hetzelfde. Daar werkt het dus gewoon.

Zoals ik reeds stelde, ik constateer dat de video’s net meer werken, sinds ik update 60 installeerde, want de door mij gedownloade video’s van Poolse nieuws sites werkte voorheen altijd na plaatsing.

In Opties staat bij “Toepassingen” MP4-bestand – Altijd vragen

Want hoe kan het, dat het in chrome werkte, in FF in vorige versies werkte en nu met versie 60 niet??
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Janusz2018 »

Denk ik goed wanneer ik zeg.................

Als het aan windows zou liggen, zou het ook in Chrome niet moeten werken?

Heb inmiddels de pakketten gedownload, maar wacht even op antwoord voor ik iets installeer
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Torzan »

Je gebruikt dus VLC. Kun je dat eens verwijderen en opnieuw installeren, en als dat niet helpt, ook Firefox verwijderen en opnieuw installeren? Kijk tussendoor (dus zonder VLC) ook even of het werkt.
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Janusz2018 »

En ik maar denken dat ik een rustige dag had :-)

Ik ga kijken of ik een gaatje kan vinden en kom dan wel weer terug.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Torzan »

Aanvulling: ik zie toch hetzelfde probleem in Nightly 59 en 60. Waarschijnlijk loop je tegen deze bug aan. Die is dan wel verholpen, maar de fix gaat het naar ik heb begrepen niet halen voor een 60.0.x-release. De reden is dat, zoals in de bug wordt beschreven, de gecodeerde video zelf een probleem heeft met de 'demuxer', vandaar dat je andere video's wel werken.

Het enige vreemde is dat dit ook al in 59 zou gebeuren; hier wel althans, en daarvoor is de bug ook gemeld. Dat het daarin bij jou wel werkte kan ik dus even niet verklaren, tenzij je deze twee video's misschien net hebt gemaakt en alleen in 60 hebt getest? (In dat geval kun je de bug verifiëren door 59.0.3 nog even te installeren.) Wat de oplossing betreft: codeer de video's opnieuw met een andere tool, of werk de demuxer of de gebruikte tool ervoor bij als het kan. Ik ben niet zo thuis in het coderen / omzetten van video's.
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Janusz2018 »

Hai,

Het volgende heb ik gedaan.

VLC Totaal van de PC verwijdert. Geen resultaat.

In config. Mozilla FF verwijdert.

VLC geïnstalleerd en daarna FF versie 58.02. Hoera, video’s werken perfect.

Geupgrade naar versie 60. Video’s werken weer niet en geven dezelfde mededeling.

Weer FF verwijdert. Weer versie 58.02 geïnstalleerd. Video’s werken perfect

Heb verder aan windows niets aangepast omdat Chrome alles keurig laat zien en zonder onderbreken beelden vertoond. Dus moet Windows goed zijn en ligt het aan versie 60 denk ik dan.

Ook al omdat ondanks verwijderen VLC niet hielp, ook niet na nieuwe install en het alleen beter ging als ik een oudere versie van FF had.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Torzan »

Zie mijn vorige reactie; het probleem en de oplossing lijken me wel duidelijk. In 59.0.3 zou het dus ook niet moeten werken.
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Janusz2018 »

Dat van die bug zou ik dus kunnen begrijpen. Maar niet ene video werkt in 60 wat ik ook doe, heb zelfs video, omgezet naar AVI en andere extenties, die normaal ook altijd werkten, maar ook hier Zero.

Ho, even wachten, vanaf versie 59 heb ik geen video’s zelf geupload omdat ik daar de tijd niet voor had, wel zag ik dat een groot aantal YT video’s down waren en die heb ik kunnen herstellen, maar dat had met een aanpassing van de link te maken. De bug blokkeert ook de afspeelmogelijkheid van een link, want als ik de link aanklik, krijg ik in het scherm een klein plaatje met die mededeling

Ik ben ook niet thuis in demuxer, [weet niet eens wat dat is] en omzetten helpt zoals ik reeds schreef niet. Ik bewerk ook de video’s niet, ik download ze en plaats ze onverkort. Soms moet ik ze uploaden naar mijn server en soms geeft de video een goede link en dan hoef ik ze alleen maar in te sluiten en klaar is Kees. Het zijn video’s in het algemeen die door Nieuwssites gemaakt en op hun eigen site geplaatst worden. Daar kan ik de laatste tijd in FF ook niet echt terecht, dus gebruik FF alleen nog voor tekstwerk.

Ik denk toch dat Mozilla daar naar zo moeten kijken

Wat bedoel je (In dat geval kun je de bug verifiëren door 59.0.3 nog even te installeren.) Is die versie wel werkend????
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Janusz2018 »

Torzan schreef:Zie mijn vorige reactie; het probleem en de oplossing lijken me wel duidelijk. In 59.0.3 zou het dus ook niet moeten werken.

Als je al aangeeft dat het niet zou moeten werken, sorry maar ik ben erg druk, dan ga ik dat niet meer proberen. Dan zit er niets anders op dan na 59.02 de update mogelijkheid uit te zetten, zodat ik niet per ongeluk weer op versie 60 kom. In de hoop dat men dit aan gaat passen.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Torzan »

Zoals gezegd is de bug gemeld voor versie 59, en daarin zie ik hetzelfde probleem. Als jij dus 59 installeert (de link is gegeven, dus 1 minuutje werk na verwijderen van de huidige versie), zou je hetzelfde moeten ervaren, in elk geval met de genoemde video's. Oudere video's die wel werken hebben het probleem kennelijk niet. De bug zelf heeft ook een bijlage die je kunt aanklikken en vanaf 59+ niet zou moeten werken; dit geeft hetzelfde aan.

Als je de video's ergens vandaan haalt en alleen op je forum zet, kun je er niets aan doen. Vraag in dat geval de maker van de video's of ze het probleem willen verhelpen, ook al is de kans misschien klein dat ze dat doen.

Het is geen probleem van Firefox, maar van de video's zelf. Dat een andere browser zoiets wel slikt, (vind ik persoonlijk geen maatstaf en) zegt niks over de kwaliteit van Firefox, maar meer over het gevaar dat er is; Firefox is nu eenmaal streng met standaarden en vereisten. Wie weet wat ze nog meer in een video kunnen stoppen zonder dat het bij een andere browser opvalt. ;)

Wat je misschien wel zou kunnen doen, is FFmpeg installeren en de video's omzetten, zoals in de bug voorgesteld.
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Janusz2018 »

Beste Torzan,

Ik heb nu op mijn eigen forum de vraag aan de leden gesteld, kijken wat daar uit komt.
Wat voor jou een minuut is, is voor mij extra werk. Ik zit ruim 13 uur per dag naar een beeldscherm te kijken om mijn werk te doen en 2 anderen ook bezig te houden. Dus wat voor jou een minuut is, is voor mij een omschakeling met wat draaide en werkt. Goed maar ik geloof je op je blauwe ogen als je zegt dat 59 ook niet werkt. Je hebt echter niet goed gelezen. ALLE video’s die ik vanaf 2004 op een serverdeel heb gezet, zodat ik ze op het forum kan plaatsen werken NU niet, dat dezen ze WEL voorheen toen zoals blijkt de versies 59 en 60 er niet waren.

Ik haal de video’s ergens vandaan, maar kan als het moet ze keurig op de PC opslaan en er dan alles mee doen wat ik wil, om ze daarna weer naar de server te uploaden om te zien of ze dan wel werken. Maar is dat het systeem?

IK heb hier zitten lezen https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1448762, maar ben het niet eens met Jean-Yves Avenard in comment 12 Het gaat namelijk niet alleen om MP4 video’s die vanaf de start invalid zijn, ook video’s die normaal en overal in andere browsers keurig werken, werken in FF 60 niet. Jij hoeft dat voor mij geen maatstaf te vinden, maar het is wel een FEIT. Ik heb niets gezegd over de Kwaliteit van Firefox, daar is niets mis mee, maar het bleek dat er een bug in zit [door jou zelf aangegeven] Op je laatste regel ga ik niet in, want daar zou teveel tijd in aan zitten, hier draaien LIVE drie programma’s die elke troep registreren en dat wordt ook keurig geblockt. Mijn video’s zijn schoon, want ze komen van zeer grote nieuwszenders, van wie ik toestemming heb ze te downen, en deze nieuwszenders kunnen zich geen ellende veroorloven, dus je laatste opmerking klopt niet.

Twee vragen:

Ben je designer voor Mozilla, dat je altijd en tegen iedereen zo heftig reageert als iemand FF een beetje afkraakt, al dan niet moedwillig??

Waarom zit jij zelf nog met versie 56? Werkte bij jou in de nieuwere versies die video’s ook niet meer?

Nogmaals, Ik ben blij met FF, had alleen een probleempje, zal eens kijken of ik op Bugzilla kan reageren, maar geloof me, ik zit hier niet te schrijven om jouw het lastig te maken, ik wil gewoon een oplossing.
Plaats reactie