BackUp : inhoud wordt niet meer weergegeven.

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

BackUp : inhoud wordt niet meer weergegeven.

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Ik doe regelmatig een BackUp van de "Profiles".
Tot begin dit jaar verkreeg ik steeds de volledig inhoud ervan.
Maar de laatsten geven alleen 1 deeltje ( = ?????? ) weer - zie bijlagen.

Gaarne een tip.

Flamingo :shock:
Profiles inhoud oude.jpg
Profiles.jpg
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: BackUp : inhoud wordt niet meer weergegeven.

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Verdere info over dit onderwerp.

Wanneer men naar de "Inhoud" van de "Profiles" gaat kijken, dan krijgt men : "Profiles" - daarin "een map met veel letters en cijfers" en daarin de volledige inhoud. - zie bijlage van 2022-04-05 -.

Normaal wanneer FF geopend wordt, dan verschijnt er na "Profiles" maar "1 map met veel letters en cijfers" - waarin de volledige inhoud verschijnt - zie bijlage .

Maar sedert enkele maanden - dus NA 2022-04-05 - verkrijg ik zoveel mappen "met veel letters en cijfer".
En in de inhoud ervan is maar "1 melding" - zie bijlage -
In die reeks is er 1 die de volledige inhoud laat zien = normaal .

Ik heb dan ook alle andere mappen - met die 1 inhoud " - weggedaan, dankende dat die met de volledige inhoud zou volstaan om in FF alles terug normaal te laten verschijnen.
Maar neen........... FF meldt dat de "Profiles" niet in orde zijn - verplaatst - onbereikbaar - beschadigd -.


Dus.............. sta ik voor een ?????????

Hoe kan ik FF terug openen met de volledige inhoud in de opslagplaats ???

Maar het eigenaardige is :

Wanneer ik FF open om er mee te werken, dat de volledige inhoud vertoont wordt en ik er kan mee werken !!!!!!!!!!!!

Wie heeft een oplossing ?

Flamingo :shock: :x
Bijlagen
FF - Profiles - 2022-04-05.jpg
FF - Profiles - 2022-11-28.jpg
FF - Profiles - 22-11-28 - waarvan 1 open.jpg
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: BackUp : inhoud wordt niet meer weergegeven.

Bericht door markh »

Als Firefox wel normaal functioneert, dan is er niks mis met het profiel, maar zou er bij het maken van de reservekopieën iets mis kunnen zijn gegaan. Lees dit artikel eens en plaats in een reactie hieronder een schermafdruk van je pagina ‘Over profielen’ (about:profiles).

Ik neig naar advies om alle reservekopieën te verwijderen en op basis van je huidige profielen reservekopieën te maken, het lijkt er namelijk op dat de map met reservekopieën in de loop der tijd aardig vervuild is geraakt.
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: BackUp : inhoud wordt niet meer weergegeven.

Bericht door FLAMINGO »

Beste markh :

***** OPGELOST *****

Wat heb ik gedaan :

1. In die vermelde grote lijst met "vele cijfers en letters" stond er 1 met de volledige inhoud.
2. Die heb ik behouden en alle anderen verwijderd en verplaatst naar een andere veilige map buiten FF - voor alle zekerheid -
3. Ik heb mijn FF terug geopend en ja........... alle inhoud stond er terug en kon ik terug gebruiken.
4. Ik heb dan ook deze ene behouden in mijn BackUp en alle andere verwijderd.

Ik had die "vermelde grote lijst met "vele cijfers en letters" ook overgebracht naar mijn laptop als experiment, maar verkreeg in mijn FF aldaar ook NIETS.

Tot ik in die door het systeem zelf automatisch gemaakte BackUp iets zag : onderaan die grote lijst met "vele cijfers en letters" stond er nog een andere melding "ini" onder de benaming : "Configuratie instelling" en deze vond ik niet meer in mijn huidige lijst terug.

****** Was dat de boosdoener dat ik geen inhoud meer terugvond in mijn FF ???? *****
EIND GOED - AL GOED.

Maar ik heb terug veel bijgeleerd door Uw melding van "Een reservekopie van gegevens in Firefox-profielen maken en terugzetten"

Flamingo :shock: :D
Gesloten