Ria schreef:
Dat lukt je alleen maar als je in de allerergste achterbuurten van het internet geweest bent én overal zonder nadenken op geklikt hebt.
Ben ik niet met je eens. Virussen en spyware en malware kan je ook binnen krijgen via je email. Via MSN (scripts en macro's) en via Online gamen. Bij online gamen wordt er weleens gevraagd of je iets wil installeren. Kinderen lezen dat niet (is inderdaad zonder nadenken) en klikken op ja. Ja dat is fout en ja dat is een kwestie van opvoeden. Maar ik vind het verderfelijk dat je je kinderen niet zonder al die shit kunt laten surfen. Ik surf al +/- 10 jaar, met een virusscanner en ad-aware, en dit is de eerste keer in al die tijd dat ik last heb van virussen. W32.Sober internetworm. Binnen gekomen via de email TB. Weekend van het grote aanval op startpagina.nl.
Moraal van het verhaal ook zonder "achterbuurten" te bezoeken kan het wel eens goed fout gaan.
Alle virussen zijn met je eigen scanner te verwijderen, mits het de definities bevat (frequent updaten). Vaak kunnen virussen echter niet verwijderd worden omdat het programma waarin ze zitten in gebruik is of omdat ze in de files van je Systeemherstel zijn opgeslagen. Het beste kan je daarom scannen in de veilige modus en mochten de boosdoeners in System Restore verstopt zitten dan volstaat het om dit even uit te schakelen en daarna weer in te schakelen.
Goede tip. Bedankt. Maar in dit geval te laat.
Sc00zy schreef:
En als die jongens van jou p0rn willen zien dan lukt ze dat heus wel hoor
Ben ik met je eens. Maar hij kent de gevolgen. Dan is hij zijn computer kwijt.