Ieder gebruikt zijn keuze dat het volnaamste is voor zich zelf, toch de bedoeling.
Met groetjes van kloek en ben je dankbaar voor informatie uitwisseling.

Ool voor de andere gebruikers.
ja zie :Manuel schreef: Morgen kan blijken dat er een nieuwe kwetsbaarheid in Firefox zit die ongezien kwade dingen installeert,
Mac en Linux zijn veel veiliger systemen en dus minder kwetsbaar. Voor gewone gebruikers -dus niet degenen die een webserver draaien of zoiets- is een anti-virusprogramma op dit moment echt niet nodig. De virussen die aangetroffen zijn voor Mac en Linux (waar wel een hoop poeha over gemaakt wordt) stellen in de praktijk niets voor en richten geen of nauwelijks schade aan.kloek schreef:Hoelang gaat Mac en Linux nog veilig zijn voor aanvallen van buitenaf, Er zijn steeds meer mensen die overstappen op Mac en Linux.![]()
Zodus kan je er al zeker van zijn dat met de snelle toekomst deze systeems even gevoelig gaan worden tegen alle soorten aanvallen, dat nu reeds al met beetje per beetje begint in te zetten.![]()
Een virusscanner is altijd noodzakelijk zowel op linux en Mac, Windows.
Ik probeer ook zo veel mogelijk rekening te houden op wat en waar ik op surf, Thans ik ook Thunderbird en Mozilla Firefox gebruik, men moet steeds opletten voor gevaren.![]()
En ben zo voorzichtig mogelijk met bijlagen van mails, ik zal zeker geen mails openen die ik niet ken of vertrouw, deze troep wordt gelijk verwijderd en trouwen ik laat ook mijn bijlagens opslaan in een bepaalde map om dan ze met een virusscanner te controleren.![]()
En al de geen die geen virusscanner op een mac en Linux hebben staan zullen vroeg of laat wel getroffen worden, met hun eigen spijt. Trouwens er zijn toch al virussen in de omloop voor Mac enz.....
Aha, dat was me even ontgaan... Dan is het een heel ander verhaal.adri schreef:Vulture heeft een MAC en die zijn -net als Linux- niet zo bevattelijk voor virussen.
Voor mij idem dito: op Linux geen virusscanner.adri schreef:Ik heb zelf op Linux ook geen anti-virusprogramma, maar op Windows zou ik het ook niemand aanraden.
Mee eens, maar wanneer het Windows betreft, waar nu eenmaal MS IE op zit, en je komt b.v. op een volstrekt legitieme site, die gebruik maakt van een externe advertentie server, die vervolgens gehackt blijkt, en misbruik maakt van een lek in Java in Firefox, en dat lek installeert malware in MS IE.adri schreef:Hij heeft wel een goed punt: de beste virusbestrijder ben je zelf. Als je oplet en niet overal maar op OK klikt en goede software (browser en e-mailprogramma) gebruikt dan zal het risico echt stukken kleiner worden.
Voor Linux en Mac bestaan er eigenlijk nog geen tot nauwelijks echte virussen. Dat kan veranderen. Als het zover is dan passen we ons beleid weer aan.kloek schreef:Een virusscanner is altijd noodzakelijk zowel op linux en Mac, Windows.
Maar het is dus een Windows systeem? Of bestaat MSN ook voor Mac?vulture schreef:Ik heb bij mijn ouders op een notebook van 1 mhz alleen Firefox en MSN geinstalleerd maandje of 2 3 geleden. Mijn moeder surft elke dag wel even tot nog toe geen enkele virussen of malware. Dus het kan wel. Het moest wel ivm surf snelheid zonder scanner ben je echt een heleboel sneller.