Schande!!! (NedStat / WebStats4u / PopUps4U = Popups)

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Als Nedstat (nu onder een nieuwe naam) dat flikt, dan is het snel afgelopen met alle Nedstat-tellers die ik her en der heb lopen.

Ik vermoed dat men dit verstaat onder deze 'kleine lettertjes' die men nu aan alle abonnees heeft verstuurd (onderaan een aankondigign van de nieuwe dienst, dus men heeft het gemeld, maar niet veel mensen zullen het direct lezen):
Webstats4U is een 100% GRATIS versie voor alle webmasters. Om de nieuwe ontwikkelingen te financieren en om je verder te kunnen voorzien van werelds beste GRATIS teller voor je website in de markt, zal Webstats4U advertising sponsorships op de rapportage site accepteren en soms andere vormen van advertenties aannemen. Deze reclame uitingen zullen niet direct op jouw website geïmplementeerd worden. Wanneer je niet langer wenst gebruik te maken van onze GRATIS Webstats4U service in ruil voor advertenties, kan je natuurlijk altijd elk moment overstappen naar de betaalde oplossing van Nedstat: NedstatPro of Sitestat.
Ik neem aan dat in de vernieuwde Terms Of Service deze 'wijzigingen' ook wel staan: http://www.webstats4u.com/terms/

Importeren die andere teller-diensten ook vrolijk de al door Nedstat gegenereerde tellerstand ? Anders moeten we weer helemaal op nul beginnen (snik, snif). Al heb ik dat er wel voor over, hoor, want zomaar ads serveren voor een derde partij zint me niet.

Zolang in elk geval maar duidelijk is dat MozBrowser uit zichzelf geen popups serveert. Dat is voor spyware-achtige sites en dat associeren we eerder met IE dan met Mozilla.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:Als Nedstat (nu onder een nieuwe naam) dat flikt, dan is het snel afgelopen met alle Nedstat-tellers die ik her en der heb lopen.
Zo mag ik het horen! = :-)
nirwana schreef:Ik vermoed dat men dit verstaat onder deze 'kleine lettertjes' die men nu aan alle abonnees heeft verstuurd (onderaan een aankondigign van de nieuwe dienst, dus men heeft het gemeld, maar niet veel mensen zullen het direct lezen):
Webstats4U is een 100% GRATIS versie voor alle webmasters. Om de nieuwe ontwikkelingen te financieren en om je verder te kunnen voorzien van werelds beste GRATIS teller voor je website in de markt, zal Webstats4U advertising sponsorships op de rapportage site accepteren en soms andere vormen van advertenties aannemen. Deze reclame uitingen zullen niet direct op jouw website geïmplementeerd worden. Wanneer je niet langer wenst gebruik te maken van onze GRATIS Webstats4U service in ruil voor advertenties, kan je natuurlijk altijd elk moment overstappen naar de betaalde oplossing van Nedstat: NedstatPro of Sitestat.
Ik neem aan dat in de vernieuwde Terms Of Service deze 'wijzigingen' ook wel staan: http://www.webstats4u.com/terms/
Ik heb het niet helemaal gelezen, maar dit zegt alleen al genoeg:
WMS may also offer other services from time to time that may be governed by the terms of service of the respective service partners
Daar kunnen ze dus alle kanten mee op.

Een tijdje geleden was er 1 of andere grote advertentieserver gehackt, waardoor zelfs mensen (met IE) besmet werden via respectabele sites, simpelweg via de daarop geplaatste/gepushte advertenties. Er komen op dit forum ook nog wel eens mensen langs met als browser IE...

Als dat zou gebeuren, een grotere blamage kun je je haast niet voorstellen...
nirwana schreef:Importeren die andere teller-diensten ook vrolijk de al door Nedstat gegenereerde tellerstand ? Anders moeten we weer helemaal op nul beginnen (snik, snif). Al heb ik dat er wel voor over, hoor, want zomaar ads serveren voor een derde partij zint me niet.
Ik heb daar nooit van gehoord, ben bang van niet |-(

Je zou kunnen denken aan screenshots maken van alle relevante pagina's op het moment net voor we van teller veranderen, of ze zelf verwerken in mooie grafieken (is wel werk). En anders ben je het inderdaad kwijt.

Je kunt een klein gifje plaatsen vlakbij de nieuwe teller, dat verwijst naar de oude (bewerkte) statistieken. Zoiets, of anders maar gewoon lekker opnieuw beginnen, heeft ook wel iets, misschien?

Vergeet niet: belangrijker als dat een site 10, 1000 of een miljoen bezoekers heeft, is de kwaliteit, de waarde van de site. Het is leuk natuurlijk, die tellers, maar niet het belangrijkste.

Kun je trouwens zelf niet iets op mozbrowser zetten, 1 of ander cgi-script of zo, dat ook heel mooi telt?
nirwana schreef:Zolang in elk geval maar duidelijk is dat MozBrowser uit zichzelf geen popups serveert. Dat is voor spyware-achtige sites en dat associeren we eerder met IE dan met Mozilla.
Doet me deugd om te horen, al had ik natuurlijk niet anders verwacht = :-))
Lieske
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Waarom installeer je niet BBClone of phpMyvisits? Dat zijn allebei Open Source-tellers.
Erik
Moderator
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Lieske schreef:Waarom installeer je niet BBClone of phpMyvisits? Dat zijn allebei Open Source-tellers.
Mijn idee :) Dan ben je geheel onafhankelijk van een tweede partij.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik zou een teller nemen die alleen IP's registreert (OneStat?), dat zegt veel meer over het aantal daadwerkelijke bezoekers dan bijv. het -verneukeratieve- aantal 'pageviews' van Nedstat.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Oh, Drupal doet ook al iets aan bezoekers-registratie en inderdaad kunnen we daarnaast ook een ander pakket installeren zodat we het zelf kunnen doen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Lieske
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Dan zou ik phpMyVisits installeren: dat registreert het aantal bezoekers, het aantal unieke bezoekers en het aantal pageviews, plus nog een hoop meer. Enige voorwaarde is dat php en Mysql op je server geinstalleerd moeten zijn.
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Mag die groene flikkerende reclame rechtsboven op Mozbrowser.nl dan ook weg. Persoonlijk vind ik dat veel storender en opvallender dan een pop up die de meeste van ons toch niet eens te zien krijgen.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Mag die groene flikkerende reclame rechtsboven op Mozbrowser.nl dan ook weg. Persoonlijk vind ik dat veel storender en opvallender dan een pop up die de meeste van ons toch niet eens te zien krijgen.
Dat vestigt de aandacht op een goed doel (ik zie dat het in elk geval werkt ;-) ), maar ik begrijp dat je de niet-bewegende versie weer terug wilt hebben.

Tip: surf eens een dagje zonder popup-blocker en kom dan nog eens terug. Dan is die 'groene flikkerende reclame' waarschijnlijk een verademing...
Met vriendelijke groet,

Martijn
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Dat vestigt de aandacht op een goed doel (ik zie dat het in elk geval werkt Wink )
Das niet helemaal waar want ik heb niet gelezen waar het omgaat. Ik kijk zo min mogelijk naar reclame zowel op internet als op tv.

Daarom ga ik maar niet in op je voorstel om een dagje zonder reclame. Dan wordt je knettergek van al die schreeuwende aandacht.

Krijg je van die ogen net zo als in mijn avatar (zombie)
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Das niet helemaal waar want ik heb niet gelezen waar het omgaat. Ik kijk zo min mogelijk naar reclame zowel op internet als op tv.
Inmiddels beweegt de banner niet meer en is die rood van kleur (net als MozBrowser). Hopelijk bevalt dat beter...

En het is een reclamebanner voor de Software Freedom Day die volgende week zaterdag (en zondag) in Tilburg (en Hoorn) gehouden wordt. Als je zin hebt, kun je daar een kijkje gaan nemen. Klik op de banner voor meer informatie :)
Met vriendelijke groet,

Martijn
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Complimenten overigens voor de snelle actie!
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

nirwana schreef:
aasgier schreef:Das niet helemaal waar want ik heb niet gelezen waar het omgaat. Ik kijk zo min mogelijk naar reclame zowel op internet als op tv.
Inmiddels beweegt de banner niet meer en is die rood van kleur (net als MozBrowser). Hopelijk bevalt dat beter...
Daar heb ik dan weer helemaal geen last van, wordt onderschept door de firewall (braaf!)
nirwana schreef: En het is een reclamebanner voor de Software Freedom Day die volgende week zaterdag (en zondag) in Tilburg (en Hoorn) gehouden wordt. Als je zin hebt, kun je daar een kijkje gaan nemen. Klik op de banner voor meer informatie :)
Tilburg is voor mij vlak om de hoek, als ik volgende week zondag tijd heb ga ik mischien wel eens kijken. :wink:
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Manuel schreef:Complimenten overigens voor de snelle actie!
Ja, maar nu staat dat tellertje overal weer?
Daarstraks was ie toch weg?
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Ja, maar nu staat dat tellertje overal weer?
Daarstraks was ie toch weg?
Volgens mij is de Nedstat-teller nu afgevoerd, maar als je die nog weer tegen komt, dan wil ik graag weten waar dat is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
Plaats reactie