W3C button pleite

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

W3C button pleite

Bericht door Frederik »

Nu ben ik wel geen webdesigner, maar ik zit toch wel weer met een idioot probleem (ik wordt daar moe van :( ) Mijn webpagina's zijn al een tijdje niet bijgewerkt en alles werkte voor 100% en op elke pagina stond een w3c button. Nu na SP2 ben ik op deze website: http://www.xs4all.nl/~fjpol/tuin/welkom.html al die buttons kwijt, terwijl je er wel een verwijzing ziet naar de w3c website waar die button vandaan gehaald wordt in de broncode van de pagina.
Op andere websites zie ik hetzelfde probleem. Wat is hier aan de hand of wat kan het zijn?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

het was mogelijk geweest, maar is het niet, ik heb daar geen vinkje voor staan.
Op een andere site werken de opgerhaalde images van Firefox en Nvu wel maar ook daar zijn de w3c buttons spoorloos verdwenen.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Probeer het eens met een nieuw profiel als je "for originating website only" niet hebt aangevinkt.
Anders vind ik het wel vreemd, anders misschien een van je extensies die niet meewerkt?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Nu snap ik van die profielen ook al niks. Ik heb vanavond mozilla suite op mijn 'pruts' computer geinstalleerd (ziet er voor alsnog zeer handig uit) en kwam ook daar een tabblad tegen om van 'profile'te verwisselen of me af te melden of zo iets, maar tijdens het instaleren en het koekeloeren naar de suite is er geen profiel aangemaakt(?), laat staan dat er me om gevraagd is.

Welke extensie zou mogelijk corrupt zijn geraakt? Maar bij mijn weten heb ik voor FF nog helemaal geen extensies geinstalleerd.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Frederik schreef:Nu snap ik van die profielen ook al niks. Ik heb vanavond mozilla suite op mijn 'pruts' computer geinstalleerd (ziet er voor alsnog zeer handig uit) en kwam ook daar een tabblad tegen om van 'profile'te verwisselen of me af te melden of zo iets, maar tijdens het instaleren en het koekeloeren naar de suite is er geen profiel aangemaakt(?), laat staan dat er me om gevraagd is.

Welke extensie zou mogelijk corrupt zijn geraakt? Maar bij mijn weten heb ik voor FF nog helemaal geen extensies geinstalleerd.
Met Mozilla Suite heb ik zelf geen ervaring aangezien ik alleen de lossen onderdelen Firefox, Thunderbird, Sunbird en Nvu gebruik...
Maar als je Mozilla wel kunt gebruiken is er natuurlijk ook een profiel aangemaakt, lijkt me :?
En aan je extensies ligt het dan ook niet...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Even iets over profielen:
als een Mozilla-programma voor het eerst opstart, dan heeft deze een profiel nodig. Dus maak je even een profiel aan en dan kun je het programma opstarten. Deze profielen worden standaard opgeslagen onder %APPDATA%\Mozilla of %APPDATA%\Mozilla\Firefox ofzo. En %APPDATA% staat standaard voor c:\documents and settings\-gebruikersnaam invullen-\application data.

Normaal gesproken heb je geen omkijken naar de profielen en Mozilla zal je er ook niet lastig mee vallen. Maar als je eens een nieuw (schoon) profiel wilt hebben, dan kun je Mozilla met de -p optie opstarten. Je kunt daarvoor met Verkenner (Windows Explorer) naar de map van het Mozilla-programma bladeren, met rechtermuisknop op de .exe klikken, dan kiezen voor Snelkoppeling maken (Create shortcut) en zo wordt in die map een snelkoppeling ernaar gemaakt.
Maar dan heb je nog weinig opzienbarends uitgevoerd. Vraag daarom de Eigenschappen van deze snelkoppeling op (snelkoppeling selecteren en dan ALT+ENTER of via het rechtsklikmenu). Klik op het tabblad Snelkoppeling als je daar nog niet bent. Klik in het tekstveld achter Doel (Target). Klik nu op de End-toets om naar het einde van dit tekstvak te gaan. Tik dan -p gevolgd door Enter. Zo heb je een snelkoppeling gemaakt naar de ProfileManager van het betreffende Mozilla-programma. Deze snelkoppeling kun je vervolgens eenvoudig naar je Startmenu slepen (sleep het richting Startknop en zie wat er gebeurt).

PS: ik ken geen niveau van hoe handig iemand met een Windows-systeem overweg kan, dus daarom heb ik het hierboven maar erg gedetailleerd uitgelegd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Dit ga ik maar eens uitprinten :oops:

Zien jullie die w3c button dan wel?
heb net nog even met de IE browser gekeken: ook pleitte. :roll:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Frederik schreef:Dit ga ik maar eens uitprinten :oops:

Zien jullie die w3c button dan wel?
heb net nog even met de IE browser gekeken: ook pleitte. :roll:
Misschien een domme vraag, maar heb je toevallig je firewall-instellingen gewijzigd? Of heb je net een andere firewall geïnstalleerd. Meestal blijkt een firewall aan de basis te liggen van zulke problemen...
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik zit me suf te piekeren. Ik heb MS Firewall uitgezet en ben gewoon verder gegaan met ZoneAlarm en heb, voor zover ik weet, geen instellingen bij de herinstallatie veranderd. er vanuitgaand dat jullie die buttons dus wel zien.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Frederik schreef:Ik zit me suf te piekeren. Ik heb MS Firewall uitgezet en ben gewoon verder gegaan met ZoneAlarm en heb, voor zover ik weet, geen instellingen bij de herinstallatie veranderd. er vanuitgaand dat jullie die buttons dus wel zien.
Zet eens gewoon enkele minuten al je firewalls uit (dus ook ZoneAlarm). Misschien blokkeren zij wel de afbeeldingen...

Vergeet wel niet daarna je firewall terug in te schakelen!!
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Frederik schreef:er vanuitgaand dat jullie die buttons dus wel zien.
Ik kan hem hier wel zien inderdaad.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

De buttons kan ik hier prima zien in verschillende browsers...
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ben er uit :)

sinds twee dagen heb ik spyblocker op mijn pc draaien en die houdt dat script tegen. Mooi, ook weer opgelostAfbeelding
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Frederik schreef:sinds twee dagen heb ik spyblocker op mijn pc draaien en die houdt dat script tegen. Mooi, ook weer opgelost
Ik wist wel dat het zoiets zou zijn. ;-)
Ik ben alleszins blij dat je het opgelost hebt!
Plaats reactie