Goede middag,
Op dit moment heb ik een experiabox van kpn (thomson)
Vanaf het modem loopt er een kabel (utp cat 5) naar boven.
Daar staan 2 computers waarvan we als we het internet op willen steeds de kabel moeten wisselen, kan ik tussen de kabel van het modem en de 2 computers iets zetten waarmee ik de beide computers aangesloten kan houden (zonder pluggen wisselen)
Ik hoor e.e.a. over routers, en over hub's, maar wat is het beste en kan dat zonder veel geknoei met het modem want dat is dichtgetimmerd zoals men dat noemt.
En moet een router of een hub op de een of andere manier geinstalleerd worden of is dat stekkers erin en draaien.
Wie kan me de meest simpele oplossing aan de hand doen.
Draadloos is op dit moment voor ons te duur en bovendien hoor ik daar het nodige van ivm. inbreken of storingen.
Groet,
the old man.
computers
- the old man
computers
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." 

- Mad Maks
- Contacteer:
Re: computers
koop een simpele hub prik je beide computers erin en de kabel die van het modem komt. meer hoef je niet te doen.the old man schreef:Goede middag,
Op dit moment heb ik een experiabox van kpn (thomson)
Vanaf het modem loopt er een kabel (utp cat 5) naar boven.
Daar staan 2 computers waarvan we als we het internet op willen steeds de kabel moeten wisselen, kan ik tussen de kabel van het modem en de 2 computers iets zetten waarmee ik de beide computers aangesloten kan houden (zonder pluggen wisselen)
Ik hoor e.e.a. over routers, en over hub's, maar wat is het beste en kan dat zonder veel geknoei met het modem want dat is dichtgetimmerd zoals men dat noemt.
En moet een router of een hub op de een of andere manier geinstalleerd worden of is dat stekkers erin en draaien.
Wie kan me de meest simpele oplossing aan de hand doen.
Draadloos is op dit moment voor ons te duur en bovendien hoor ik daar het nodige van ivm. inbreken of storingen.
Groet,
the old man.
Je kan ook een tweede kabel naar boven leggen en die op een vrije uitgang (het modem heeft er vier, zover ik weet) prikken.
succes
MM
Mozilla Rep
http://www.mozilla-nl.org
http://www.mozilla-nl.org
- the old man
computers
Goede middag,
Die tweede kabels is nu net het probleem, alle plafonds zijn vernieuwd dus dat is eigenlijk geen optie vandaar mijn vraag.
Ik ga dan liever voor een hub ook al wordt de snelheid misschien iets minder.
Bedankt voor je antwoord nu weet ik in ieder geval iets meer.
Groet,
the old man.
Die tweede kabels is nu net het probleem, alle plafonds zijn vernieuwd dus dat is eigenlijk geen optie vandaar mijn vraag.
Ik ga dan liever voor een hub ook al wordt de snelheid misschien iets minder.
Bedankt voor je antwoord nu weet ik in ieder geval iets meer.
Groet,
the old man.

- Pettic
- Koen_92
- the old man
computer
Geachte forum leden,
Met jullie antwoorden en suggesties kan ik uit de voeten.
Hartelijk dank daarvoor.
the old man.
Met jullie antwoorden en suggesties kan ik uit de voeten.
Hartelijk dank daarvoor.
the old man.