Defragmenteren

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Defragmenteren

Bericht door m@tje »

Hoi

Wie is er bekend met het programma Auslogics disk defrag ?

Of welke gebruiken jullie voor het defragmenteren ?

Zelf vind ik dat de standaard defragmentatie onder xp/vista veel te lang duren , vandaar dat ik al enige tijd bovenstaande gebruik .

Of het een goede is weet ik niet maar het gaat een stuk vlotter :)
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows XP Firefox

Re: Defragmenteren

Bericht door Frederik »

Er bestaan nogal wat programma's voor defragmentatie en ze doen allemaal hetzelfde en ze doen dat ook allemaal even goed. De een is wellicht wat sneller dan de andere.Volgens mij maakt het niet uit welk programma je daarvoor gebruikt.
Defragmenteren in vista kan ook behoorlijk snel gaan, mits je dat maar vaak genoeg doet. Een hele nacht defragmenteren zoals beschreven in het artikel hieronder is een broodje aap verhaal.
http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=15759

Overigens wordt er hoe langer hoe meer getwijfeld aan het nut van schijf defragmentatie.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    Macintosh Camino

Re: Defragmenteren

Bericht door common sense »

Frederik schreef: Overigens wordt er hoe langer hoe meer getwijfeld aan het nut van schijf defragmentatie.
Zolang je FAT op een HDD gebruikt, heeft het nut. En ja, FAT lijkt me een uitstervende soort.
Moderne filesystems zijn ontworpen om fragmentatie zoveel mogelijk tegen te gaan.
m@tje schreef: Wie is er bekend met het programma Auslogics disk defrag ?
Omdat NTFS een geloten filesystem is, is het absoluut af te raden 3rd-party tools daarop te gebruiken. Gebruik alleen de Microsoft tools. Tenzij je geen waarde hecht aan je bestanden.

Defragmenteren is voor gemiddeld PC gebruik iets uit lang vervlogen tijden. Er zal altijd wel iets van fragmentatie ontstaan, maar dat is meestal nauwelijks interessant om te verhelpen. Zo eens in de zoveel tijd je systeem helemaal vers installeren doet ook wonderen :lol:
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows XP Firefox

Re: Defragmenteren

Bericht door Frederik »

common sense schreef: Omdat NTFS een geloten filesystem is, is het absoluut af te raden 3rd-party tools daarop te gebruiken. Gebruik alleen de Microsoft tools. Tenzij je geen waarde hecht aan je bestanden.
Ik gebruik niet anders als ik een zeldzame keer defragmenteer en ik heb nog nooit gehoord of gelezen waarom een derde partij het niet goed zou doen.
Plaats reactie