Nobel vredesprijs voor Linus Torvalds

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Nobel vredesprijs voor Linus Torvalds

Bericht door adri »

Ja, dat leest u goed, er zijn mensen die Torvalds willen nomineren voor de Nobel vredesprijs.
Zie bijv. deze blogpost waar Keith Lofstrom geciteerd wordt. Wat Torvalds dan zoal voor de vrede gedaan heeft is mij niet helemaal duidelijk, maar gezien de laatste winnaar van de Nobel vredesprijs schijnt dat ook helemaal geen vereiste te zijn.
Ook op Slashdot en OSNews wordt er over gediscuzeurd. Geestige quote afkomstig van /.
Since Obama got one for not being George W. Bush, Linus should get one for not being Theo de Raadt.
:D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Linux Firefox

Re: Nobel vredesprijs voor Linus Torvalds

Bericht door Frederik »

:shock: Laten we die prijs dan maar gaan afschaffen.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Nobel vredesprijs voor Linus Torvalds

Bericht door adri »

Tja, als het gedegradeerd wordt tot een soort van "aanmoedigingsprijs" (daar hebben we de laatste decennia al iets teveel voorbeelden van gezien...), dan kun je hem wat mij betreft net zo goed afschaffen.
Bovendien is de lijst van mensen die hem NIET gekregen hebben (maar wel verdiend) ook aanzienlijk. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Linux Firefox

Re: Nobel vredesprijs voor Linus Torvalds

Bericht door Koen_92 »

Linux Torvalds?
Hoe komen ze erbij.
Ik vind niet dat ze hem af moeten schaffen. Echter moeten ze wel andere mensen deze prijs geven...
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Linux Firefox

Re: Nobel vredesprijs voor Linus Torvalds

Bericht door Frederik »

Ik kan niemand bedenken die daar op dit moment voor in aanmerking komt :cry: en ik al helemaal niet. :lol:
Plaats reactie