RSS-problemen Mozbrowser

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    Windows Vista Firefox

RSS-problemen Mozbrowser

Bericht door Retep66 »

Maar even in de Vergaarbak want ik weet niet waar ik het anders zou moeten plaatsen.

Sinds gisteren leest de Brief RSS add-on van Firefox de RSS van het Mozbrowser forum niet meer in.

Ik krijg de volgende foutmelding:

Afbeelding

Wat is er mis?
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows XP Mozilla
Contacteer:

Re: RSS-problemen Mozbrowser

Bericht door Tonnes »

Het lijkt een beetje aan de Brief-extensie te liggen, aan de foutmelding te zien. Misschien is de feed wat te lang geworden en helpt een update ervan?
Doe eens gek. Let op je spelling.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: RSS-problemen Mozbrowser

Bericht door nirwana »

Blijkbaar triggert iets in de feed (de PHP-instructie in een onderwerp?) Brief tot het ophalen van een extern bestand ? Overigens zal dit een tijdelijk probleem zijn, want het betreffende onderwerp is inmiddels misschien alweer uit de RSS-feed.

Zit er geen optie in Brief om dat automatische gedrag uit te schakelen?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    Windows Vista Firefox

Re: RSS-problemen Mozbrowser

Bericht door Retep66 »

Bedankt voor jullie suggesties. Tot nu toe heeft het nog niet tot de oplossing geleid. Ik wacht gewoon een tijdje af en heb met de Newsfox add-on nog een aardig alternatief achter de hand.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: RSS-problemen Mozbrowser

Bericht door adri »

Niet echt een oplossing, maar ik gebruik tegenwoordig Google Reader en dat bevalt me prima (moet je wel een-gratis- account hebben).
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: RSS-problemen Mozbrowser

Bericht door nirwana »

Retep66 schreef:Bedankt voor jullie suggesties. Tot nu toe heeft het nog niet tot de oplossing geleid. Ik wacht gewoon een tijdje af en heb met de Newsfox add-on nog een aardig alternatief achter de hand.
Misschien hangt er dan nog wat van MozBrowser in je Brief-archief ? Kun je die historie bij Brief ergens verwijderen (desnoods als bestand in je profiel) ?
Anders kun je (tijdelijk) een nieuw profiel proberen en daarin dan MozBrowser aan Brief toevoegen om te zien of het nog in de feed zit of dat het in de vergaarde historie zit.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: RSS-problemen Mozbrowser

Bericht door nirwana »

Na installatie van Brief zag ik dat er in mijn Firefox-profiel een bestand met de naam brief.sqlite werd aangemaakt. Dat is een SQLite-database die Brief gebruikt voor opslag. Als je de extensie Sqlite Manager in Firefox installeert dan kun je daarmee de inhoud van dat bestand (en elke andere SQLite-database) bekijken. Ook kun je dan bijvoorbeeld onder de entries zien of er nog ongewenste berichten in staan die ervoor zorgen dat Brief niet goed werkt en deze dan verwijderen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    Windows 7 Firefox

Re: RSS-problemen Mozbrowser

Bericht door Retep66 »

Bedankt voor de tips, maar het probleem is sinds vanmiddag opgelost. Ik heb eerder vandaag mijn OS geupgradet naar Windows 7 en hup, probleem opgelost. Of dat er iets mee te maken heeft, weet ik niet. :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: RSS-problemen Mozbrowser

Bericht door nirwana »

Retep66 schreef:Bedankt voor de tips, maar het probleem is sinds vanmiddag opgelost. Ik heb eerder vandaag mijn OS geupgradet naar Windows 7 en hup, probleem opgelost. Of dat er iets mee te maken heeft, weet ik niet.
Ik denk dat het een combinatie is van het gewraakte bericht dat niet meer in onze feed voorkomt en dat je nu misschien met een nieuw profiel van Brief bent begonnen. Ik neem tenminste nog steeds aan dat er nog iets niet lekker zat in de historie van jouw Brief-extensie. Maar goed om te horen dat het nu is opgelost en laten we hopen dat dat zo blijft.
Ik zal proberen om wat minder PHP-tags te plaatsen ;-), want ik weet nog altijd niet wat in jouw geval Brief heeft getriggerd om iets te gaan downloaden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie