Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door m@tje »

Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Mozilla
Contacteer:

Re: Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door nirwana »

Er moet natuurlijk wel een goede reden zijn om snel met een Service Pack 1 uit te komen. Doorgaans doet Microsoft dat 1 jaar na release, maar verwacht wordt dat de SP1 ditmaal eerder komt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door adri »

MS neemt de klachten in ieder geval wel serieus, zo is te lezen op OSNews.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door nirwana »

adri schreef:MS neemt de klachten in ieder geval wel serieus, zo is te lezen op OSNews.
Hoe moet je anders uitleggen waarom gebruikers nu minder lang met hun accu kunnen doen ? Ja, Windows 7 doet het beter op oudere hardware, maar dat kost dan wel de nodige accu-duur. Volgens mij is dat lastig uit te leggen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door m@tje »

Er werd zelfs al gesproken over een Windows 8 !! , het is nog niet zeker maar er werd genoemd 2011 !

ben benieuwd :?
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door m@tje »

Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door adri »

m@tje schreef: belachelijk gewoon
Hoezo belachelijk?
Afbeelding
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door m@tje »

Windows 7 is nog maar net uit ! laat ze de komende tijd maar eerst eens verder werken aan de problemen daarvan

Gelijk al een nieuwere windows uitbrengen is te snel , ik denk dat de mensen die versie 7 hebben gekocht best zouden balen als kort erna al weer een nieuwe uitkomt
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Linux Firefox

Re: Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door Frederik »

Microsoft is gewoon voornemens iedere twee a drie jaar een nieuw besturingssysteem uit te brengen.
Tenslotte moet het geld wel binnen stromen.
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door m@tje »

Klopt helemaal , maar al zo snel ! :?
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door Dorus »

Ik heb zelf het probleem dat mijn accu leeg leek te lopen in de sluimerstand, ondanks dat Microsoft bij hoog en laag beweert dat de sluimerstand geen stroom gebruikt (en mijn oude XP laptop deed dat ook). Heb echter nog niet genoeg getest om te achterhalen hoe en wat er nou aan de hand is.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door m@tje »

Zou er geen aparte software te downloaden zijn die het beheer van je energie regelt ? , in plaats van het over laten aan microsoft :?:

:) ik zal eens gaan neuzen op het internet :P
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door adri »

m@tje schreef:Windows 7 is nog maar net uit ! laat ze de komende tijd maar eerst eens verder werken aan de problemen daarvan
Mja, de meeste Linux-distributies brengen ook ieder jaar een nieuwe versie uit, soms wel twee keer per jaar.
Op zich is het redelijk vreemd dat er veel mensen zijn die nog een OS van tien jaar oud hebben (XP), terwijl de ontwikkelingen toch erg snel gaan.
M.a.w., ze moeten wel om de concurrentie een beetje bij te kunnen blijven benen.
m@tje schreef: Gelijk al een nieuwere windows uitbrengen is te snel , ik denk dat de mensen die versie 7 hebben gekocht best zouden balen als kort erna al weer een nieuwe uitkomt
Je bent niet verplicht natuurlijk om ook daadwerkelijk iedere nieuwe vresie te kopen. En als je het geld er niet aan uit wilt geven, dan kan ik je van harte Linux aanraden. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: Upgrade Windows 7 soms niet goed voor laptopaccu

Bericht door m@tje »

Ik heb op 1 computer Ubuntu draaien ( bevalt me prima )en op de rest vista :lol:

Maar er zijn een hoop mensen die niet zoveel weten van computers laat staan besturingsprogramma's
over Vista hoor ik niet veel positiefs ,mensen vertrouwen er toch niet zo op ( al heb ik er zelf nooit problemen mee gehad)

Nu is er dan Windows 7 , volgens zeggen eindelijk goed en stabiel , willen ze gelijk al het jaar erop Windows 8 gaan verkopen ,
ik kan me dan voorstellen dat je baalt als je net denkt het nieuwste Windows pakket te hebben gekocht en er komt alweer een nieuwe
Er zijn mensen die dan denken :dat moet beter zijn als versie 7 ! had ik maar even gewacht
die voelen zich toch een beetje bedonderd , ook al kun je niet altijd maar blijven wachten :)

Ik heb er persoonlijk niet zo moeite mee , maar vind het wel een beetje vlug al :mrgreen:
maar genoeg gezeur :lol: ik ga in het weekend weer lekker een computer klaar maken voor Ubuntu :mrgreen:
Plaats reactie