Router / lokaal / internet.

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlackDog42
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 april 2009, 11:18
    Windows 7 Firefox

Router / lokaal / internet.

Bericht door BlackDog42 »

Hallo.....

Heb net een nieuwe router, maar zit met één laptop die alleen maar 'internet' verbinding heeft. Ik krijg 'lokaal' er niet op...niet te vinden (ook niet op de help pagina's).
Heb er windows 7 op en de ander twee nog op Vista en die hebben dat wel.....

enig idee?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Router / lokaal / internet.

Bericht door adri »

Wat voor merk (en type) router is het?
Kun je Windows niet zelf naar dat nieuwe router laten zoeken?
Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackDog42
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 april 2009, 11:18
    Windows 7 Firefox

Re: Router / lokaal / internet.

Bericht door BlackDog42 »

Hoi Adri,

Eergisteren hadden wij een Belkin Router, maar na het installeren én het indrukken van de beveiligings-knop ging een en ander niet naar wens. Ik probeerde enkele malen een harde reset, maar je schijnt alleen comps. toe te kunnen voegen in de onbeveiligde modus. En die modus wilde er niet meer in. Dus die laptop's en comp zoeken, vinden, maar niks meer inloggen. Weg ermee dus!

Gisteren terug naar de winkel (BCC) en werd netjes geholpen. Ik vertelde van het probleem en het werd beaamd. Ook de verkoper wilde resetten (met een paperclip in het gaatje). Had ik ook al twee keer gedaan, dus dat hoefde niet meer. Doe maar iets anders!

Nu dan een Sitecom 300N Wireless Router in huis. Zelfde specificaties, maar met drie ingebouwde antennes. Klein wit boxje. Deze werkt snel en was ook snel ge-installeerd. maarrrrr.........

Op mijn laptop heb ik wél internettoegang, maar niet lokaal toegang. (windows 7)
De laptop van mijn vrouwtje heeft dat weer wél en de comp ook. lokaal en internettoegang (Vista premium).

Ik kan die twee window-systemen niet vergelijken met elkaar dus.......
In ieder geval hebben we gewoon draadloos beveiligd internet op 3 comp's en de verbinding en signalen komen goed en redelijk snel door.

Dat delen van die mappen e.d. is leuk als extra, maar geen noodzaak.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Router / lokaal / internet.

Bericht door adri »

Sorry, maar mijn kennis van Windows is dermate roestig (zeker voor dergelijk specifieke problemen) aan het worden dat ik hier de beurt even voorbij moet laten gaan. Maar waarschijnlijk weet een ander het wel.
Afbeelding
Plaats reactie