snelkoppeling op bureaublad

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
foeke
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 juli 2010, 18:16
    Windows Vista Firefox

snelkoppeling op bureaublad

Bericht door foeke »

Is het onder Firefox mogelijk een SNELKOPPELING op het bureaublad te plaatsen ?

Wie helpt?

Foeke
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows Vista Firefox

Re: snelkoppeling op bureaublad

Bericht door Pettic »

De vraag is natuurlijk wat voor een snelkoppeling?
Als dat een snelkoppeling naar een url is, dan sleep je het symbooltje links van het url met de muis naar het bureaublad.

Als je een snelkoppeling naar Firefox wilt, dan ga je naar de map Program Files en maak je daar een snelkoppeling die je op het bureaublad plaatst.
Windows; Firefox; Thunderbird
foeke
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 juli 2010, 18:16
    Windows Vista Firefox

Re: snelkoppeling op bureaublad

Bericht door foeke »

Bedankt Pettic,

Sorry Ik ben een nogal bejaarde (85) man en niet zo goed thuis op de computer als mijn jongere vrienden.

Een snelkoppeling van het programma Mozilla Firefox kan ik naar het bureaublad krijgen, maar een symbool van Firefox Forum in mijn "Map bladwijzers van Foeke" (er staat een rood dingetje vóór) lukt me niet omdat, als ik de bladwijzers wil verslepen het bureaublad niet zichtbaar is en ik er dus niets naar toe kan slepen.

Kan je me uit de brand helpen ?

Foeke
foeke
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 juli 2010, 18:16
    Windows Vista Firefox

Re: snelkoppeling op bureaublad

Bericht door foeke »

Pettic, het is me al gelukt. Het is wat moeilijk om te vertellen hoe. Maar het ging.

Foeke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Mozilla
Contacteer:

Re: snelkoppeling op bureaublad

Bericht door nirwana »

U kunt dan het beste deze bladwijzer vanuit het bladwijzer-menu aanklikken zodat het in de webbrowser geopend wordt. Dan wordt het adres in de locatiebalk van Firefox zichtbaar. Bij de MozBrowser-website wordt er dan een rood symbooltje naast getoond. U kunt dat symbooltje met de muis opppakken en naar het bureaublad slepen.

Daarnaast kunt u kiezen voor de Bladwijzers-zijbalk (deze is te openen via het menu Beeld > Zijbalken > Bladwijzers. Dan krijgt u aan de linkerkant van het Firefox-venster een balk met daarin de bladwijzers. Daarin kunt u de gewenste bladwijzer opzoeken en vervolgens kunt u deze naar het bureaublad slepen.

Maak desnoods het Firefox-venster iets kleiner zodat u het bureaublad kunt zien en er iets naar toe kunt slepen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
foeke
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 juli 2010, 18:16
    Windows Vista Firefox

Re: snelkoppeling op bureaublad

Bericht door foeke »

Bedankt Martijn,

Zo langzaam aan kom ik steeds meer te weten over Firefox. Fijn dat er mensen zijn die een ander die niet zo slim is als zij even willen helpen.

Hartelijke groet,

Foeke
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows Vista Firefox

Re: snelkoppeling op bureaublad

Bericht door Pettic »

Ik vind het een hele prestatie dat je al zover gekomen bent!
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Mozilla
Contacteer:

Re: snelkoppeling op bureaublad

Bericht door nirwana »

foeke schreef:Zo langzaam aan kom ik steeds meer te weten over Firefox. Fijn dat er mensen zijn die een ander die niet zo slim is als zij even willen helpen.
Mozilla heeft het allemaal zo gemakkelijk mogelijk willen maken. Maar dan nog moet je soms even de gedachte erachter weten om te doorgronden hoe een en ander werkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie