Quotes

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Quotes

Bericht door ByteWarrior »

Je kent ze wel, die quotes. Grappige en korte aanhalingen over een bepaald onderwerp (meestal in het Engels). Je vindt ze vaak onderaan een mail of in een ondertekening op een forum.

Ik heb er hier op dit forum al enkele zeer mooie gezien, waaronder:
Comparing Thunderbird to Outlook Express is the difference between shooting a bullet ... and throwing one.
Kennen jullie nog zulke quotes die Mozilla/Firefox/Thunderbird gerelateerd zijn? (Je mag er ook zelf enkele maken!)
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Hier is een verzameling: http://www.arachnoid.com/
Heeft Java nodig. Zijn niet Fx gerelateerd maar er zitten goede tussen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:Hier is een verzameling: http://www.arachnoid.com/
Heeft Java nodig. Zijn niet Fx gerelateerd maar er zitten goede tussen.
Bedankt voor de link, maar ik was eigenlijk enkel op zoek naar Mozilla gerelateerde quotes. Zo'n quote is altijd een mooie reclame om bijvoorbeeld onderaan een mail te typen.

Een mooie quote trekt de aandacht en als het daarenboven nog eens grappig is, dan nodigt het uit om verder te lezen (of in dit geval een Mozillaproduct te installeren).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Quotes

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Je kent ze wel, die quotes. Grappige en korte aanhalingen over een bepaald onderwerp (meestal in het Engels). Je vindt ze vaak onderaan een mail of in een ondertekening op een forum.

Ik heb er hier op dit forum al enkele zeer mooie gezien, waaronder:
Comparing Thunderbird to Outlook Express is the difference between shooting a bullet ... and throwing one.
Kennen jullie nog zulke quotes die Mozilla/Firefox/Thunderbird gerelateerd zijn? (Je mag er ook zelf enkele maken!)
Ik denk dat de beste quotes op dit moment op de Mozillazine-forums te vinden zijn. Ik denk dat de beste die je hier op het forum tegenkomt ook daar hun oorsprong hebben.

Daar vindt je ook quotes a la "Friends do not let friends surf the web while under influence of Internet Explorer". Als je daarvan wat in het Vlaams vertaald, dan kom je al een eind op weg. En mogelijk geeft het je inspiratie voor een eigen quote waarin je de nadruk kunt leggen op een bepaalde eigenschap van Mozilla-software. Er zijn vast wel wat leuke beeldspraken te bedenken...

Enkele die ik zelf bedenk (nog geen goede, maar het helpt misschien voor de inspiratie):
Handige extensies verzamel je met Mozilla Firefox; Internet Explorer is voor verzamelaars van virussen en spyware.

Internet Explorer: de lekkerste fouten zitten tussen de gaten (of hoe ging die reclame nog maar ?).

Er zijn erg veel uitbreidingen voor Mozilla-software; om voor Internet Explorer een uitbreiding te schrijven moet je welhaast eerst een bedrijf oprichten en een businessplan schrijven.

Of iets over opensource software in het algemeen:
Microsoft betaalt veel geld om haar software te laten vertalen; Mozilla wordt door vrijwilligers gratis vertaald.

Of in quiz-vorm: Microsoft heeft maanden nodig om een bug in haar software op te lossen; bij Mozilla kan het binnen 24 uur. Welke software heeft jouw voorkeur ?

Maar misschien kun je ook een wat minder computer-gerelateerde beeldspraak verzinnen.
Of een leuke parabel over het gebruik van open standaarden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Quotes

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Ik denk dat de beste quotes op dit moment op de Mozillazine-forums te vinden zijn. Ik denk dat de beste die je hier op het forum tegenkomt ook daar hun oorsprong hebben.
Dat is natuurlijk waar. Ik zal me eens bezighouden met een selectie van mooie quotes (wat neerkomt op een kleine 729837 artikels nalezen ;-) ).

Nederlandstalige quotes 'kunnen' goed zijn, maar een Engelstalige quote heeft soms net iets meer... Nederlandstalige quotes worden natuurlijk niet uitgesloten. :-)

Het vertalen van quotes zou ik niet doen. Meestal wordt dit maar een flauw afkooksel van het origineel. Soms lukt het, maar soms ook niet...

PS. Ik denk dat het beter is om Firefox e.a. te verhemelen, dan om IE de grond in te boren. Dat laatste heeft soms een nogal averechts effect op gebruikers...
Laatst gewijzigd door ByteWarrior op 21 augustus 2004, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

't Probleem is dat als er een echt goede verschijnt (zijn erg zeldzaam) dan worden ze al snel door velen gebruikt en dan maken ze misschien niet meer de indruk die je zou willen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:'t Probleem is dat als er een echt goede verschijnt (zijn erg zeldzaam) dan worden ze al snel door velen gebruikt en dan maken ze misschien niet meer de indruk die je zou willen.
Dat is waar. De beste quote moet je zelf vinden. Maar een goede quote vinden is moeilijk. Probeer zelf maar eens! ;-)

Ik denk niet dat je een quote echt kan 'overgebruiken'. Daarvoor is de gebruikersgroep van de Lage Landen nog te klein. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen hier op het forum dezelfde quote gaat gebruiken. Ik heb het hier over 'mailquotes'. ;-)

Ik heb trouwens een (kleine) pagina aangemaakt op de wiki over quotes. Als je nog ergens een goede leest, voeg hem dan toe aub!
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef: Ik heb het hier over 'mailquotes'.
Mailquotes voor mails aan - wie? :shock:
De grenslijn tussen "ach, ze is zo enthousiast" en "jaja, nou weet ik 't wel" is een heel dunne.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Quotes

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:PS. Ik denk dat het beter is om Firefox e.a. te verhemelen, dan om IE de grond in te boren. Dat laatste heeft soms een nogal averechts effect op gebruikers...
Dat heeft inderdaad wel de voorkeur.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:Mailquotes voor mails aan - wie? :shock:
De grenslijn tussen "ach, ze is zo enthousiast" en "jaja, nou weet ik 't wel" is een heel dunne.
Ik stel dit bij mij meestal in voor nieuwgroepen. Natuurlijk niet voor 'dagelijkse' verzendingen, want dan ben je het ook snel moe.

Je kan echter wel iets als TagZilla gebruiken om de quotes af te wisselen...
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Zie sig :wink:
(ben vergeten waar hij vandaan komt; ik heb hem niet zelf bedacht)
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

die kende ik ook maar ik kende hem als if yiu are not using the fox of fire ...
ipv firefox
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Dit is ook wel een leuke:

'If my avatar isn't transparent, your browser is CRAP!'
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Beetje lang, maar wel grappig:

'The most important thing is getting newbies to use Thunderbird and Firefox.
Otherwise they'll be using Outlook and Internet Explorer and clogging up our bandwidth with their virii'.
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

'Friends shouldn't let friends surf the Web while under the influence of IE!!'
Plaats reactie