Aardig artikel over Internet Explorer

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Aardig artikel over Internet Explorer

Bericht door Manuel »

Aardig artikel over Internet Explorer en wat er ooit misging bij Microsoft:

De Grootste Blunder van Microsoft
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Het is geen artikel, doch een column (maar dat terzijde). Ik kan er ook niet uit opmaken door wie het geschreven is, maar ook dat geloof ik zo wel.
Wat kan Microsoft doen om uit dit dilemma te raken? Om te beginnen moet het inzien dat zijn obsessie met de browser slecht is voor het bedrijf als geheel, en voor de gebruiker. Microsoft moet IE uit het besturingssysteem halen en de ontwikkeling ervan stopzetten. Het moet geld pompen in Mozilla.org en investeren in Opera, zodat het de richting die browsers in de toekomst zullen inslaan, mee kan helpen sturen. Daarna kan het zich concentreren op beveiligingsproblemen die te maken hebben met het OS, in plaats van op problemen die door IE verergerd worden.
Dit is een leuke hypothetische stelling, maar daarvoor is het al te laat. Het beste wat Microsoft kan doen is van IE7 een beetje een goede browser maken en die voor de grap eens geen onderdeel te maken van het besturingssysteem. Maar ook in dat laatste zijn ze weer niet geslaagd, want de IE7 voor Windows Vista schijnt meer mogelijkheden te bieden dan IE-versies voor andere Windows-versies.

De ontwikkeling van IE vrijwel stop zetten heeft Microsoft al eens geprobeerd en dat is ze achteraf niet goed bevallen. Daardoor heeft de spyware redelijk vrij spel kunnen krijgen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Deze column is al in juni gepubliceerd door de vaste columnist van zdnet, nietemin een heel aardig artikel :wink:

http://www.zdnet.nl/columns.cfm?id=58080&p=2
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Deze column is al in juni gepubliceerd door de vaste columnist van zdnet, nietemin een heel aardig artikel
Dat kun je eigenlijk alleen zien aan "© Tiscali/ZDNet" onderaan het artikel op Tiscali.nl.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:Het is geen artikel, doch een column (maar dat terzijde). Ik kan er ook niet uit opmaken door wie het geschreven is, maar ook dat geloof ik zo wel.
Wat kan Microsoft doen om uit dit dilemma te raken? Om te beginnen moet het inzien dat zijn obsessie met de browser slecht is voor het bedrijf als geheel, en voor de gebruiker. Microsoft moet IE uit het besturingssysteem halen en de ontwikkeling ervan stopzetten. Het moet geld pompen in Mozilla.org en investeren in Opera, zodat het de richting die browsers in de toekomst zullen inslaan, mee kan helpen sturen. Daarna kan het zich concentreren op beveiligingsproblemen die te maken hebben met het OS, in plaats van op problemen die door IE verergerd worden.
Dit is een leuke hypothetische stelling, maar daarvoor is het al te laat. Het beste wat Microsoft kan doen is van IE7 een beetje een goede browser maken en die voor de grap eens geen onderdeel te maken van het besturingssysteem. Maar ook in dat laatste zijn ze weer niet geslaagd, want de IE7 voor Windows Vista schijnt meer mogelijkheden te bieden dan IE-versies voor andere Windows-versies.
Tsja, ze hebben zich er zo diep in gewerkt, dat het moeilijk is om 'eventjes' een andere richting in te slaan...
nirwana schreef:De ontwikkeling van IE vrijwel stop zetten heeft Microsoft al eens geprobeerd en dat is ze achteraf niet goed bevallen. Daardoor heeft de spyware redelijk vrij spel kunnen krijgen.
Ze zouden eigenlijk opnieuw moeten begionnen met die browser, dan kunnen ze mooi van het begin af aan de standaarden volgen, maar zoiets gebeurd niet. Het is de mentaliteit van het doordrukken van eigen standaarden waar ze vast ook niet van de ene op d'andere dag van kunnen afkicken.

Ik heb i.i.g. al mijn vertrouwen in dat bedrijf verloren, waarschijnlijk voor altijd.
Frederik schreef:Deze column is al in juni gepubliceerd door de vaste columnist van zdnet, nietemin een heel aardig artikel :wink:

http://www.zdnet.nl/columns.cfm?id=58080&p=2
Ik wist dat niet..., en ja, omdat ik het een aardig artikel, en zinnig voor ons allen, heb ik het gepost.

Het brengt zo lekker duidelijk onder woorden wat ik al lang weet en vindt, maar zelf niet altijd zo mooi op een rijtje kan zetten
Plaats reactie