kijk op zich vind ik het goed als het voor veel mensen veiliger wordt om te surfen, en dit is wel een effectieve manier om dat te doen maar aan de andere kant stuit het me ook een beetje tegen de borst...webwereld schreef: Donderdag 27 juli 2006, 10:54 - De nieuwe versie van Internet Explorer wordt binnenkort niet alleen als losse, maar ook als automatische update aangeboden.
26 reacties Door Niels de Rijk
De IE7-update zal ergens in het vierde kwartaal worden aangeboden via Automatic Updates (AU), aldus Microsoft. Gebruikers krijgen – net als bij de verspreiding van het tweede service pack voor Windows XP – de mogelijkheid om de update te weigeren, uit te stellen of te accepteren.
Microsoft gebruikt zijn Automatic Updates-dienst normaal alleen voor veiligheidsupdates. Maar de dienst wordt zo nu en dan ook gebruikt om 'grote softwareupdates' te verspreiden.
Toolkit
Bedrijven die nog niet willen overstappen op IE7, of de update op hun eigen manier willen implementeren, kunnen gebruikmaken van de gratis blocker toolkit, aldus Microsoft. De toolkit zorgt ervoor dat systemen met AU de IE7-updates negeren.
http://www.webwereld.nl/articles/42188/ ... pdate.html
Het riekt wel weer heel erg naar koppelverkoop. Het gaat namelijk niet om het update systeem van IE maar over het update systeem van Windows! Microsoft maakt hiermee de computer een beetje veiliger, maar zet direct concurenten als Mozilla en Opera wel weer op een achterstand
Zelfs het meesturen van een bericht met de windows updates dat van ie een nieuwe versie te downloaden is is eigenlijk al vervalsing van de concurentie
ALs microsoft zo graag wil dat iedereen van IE 6.0 afstapt, zou ik het eerlijker vinden als microsoft bij de updates een bericht mee zou sturen waarin gezegd wordt dat van ie een nieuwe versie is, met download locatie en (met evenveel aandacht) ook verijst naar de nieuwste browser versies van de concurenten.