IE7 automatische update bij windows update

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Sipster
    unknown unknown
Contacteer:

IE7 automatische update bij windows update

Bericht door Sipster »

van webwereld
webwereld schreef: Donderdag 27 juli 2006, 10:54 - De nieuwe versie van Internet Explorer wordt binnenkort niet alleen als losse, maar ook als automatische update aangeboden.
26 reacties Door Niels de Rijk

De IE7-update zal ergens in het vierde kwartaal worden aangeboden via Automatic Updates (AU), aldus Microsoft. Gebruikers krijgen – net als bij de verspreiding van het tweede service pack voor Windows XP – de mogelijkheid om de update te weigeren, uit te stellen of te accepteren.

Microsoft gebruikt zijn Automatic Updates-dienst normaal alleen voor veiligheidsupdates. Maar de dienst wordt zo nu en dan ook gebruikt om 'grote softwareupdates' te verspreiden.
Toolkit

Bedrijven die nog niet willen overstappen op IE7, of de update op hun eigen manier willen implementeren, kunnen gebruikmaken van de gratis blocker toolkit, aldus Microsoft. De toolkit zorgt ervoor dat systemen met AU de IE7-updates negeren.
http://www.webwereld.nl/articles/42188/ ... pdate.html
kijk op zich vind ik het goed als het voor veel mensen veiliger wordt om te surfen, en dit is wel een effectieve manier om dat te doen maar aan de andere kant stuit het me ook een beetje tegen de borst...
Het riekt wel weer heel erg naar koppelverkoop. Het gaat namelijk niet om het update systeem van IE maar over het update systeem van Windows! Microsoft maakt hiermee de computer een beetje veiliger, maar zet direct concurenten als Mozilla en Opera wel weer op een achterstand

Zelfs het meesturen van een bericht met de windows updates dat van ie een nieuwe versie te downloaden is is eigenlijk al vervalsing van de concurentie
ALs microsoft zo graag wil dat iedereen van IE 6.0 afstapt, zou ik het eerlijker vinden als microsoft bij de updates een bericht mee zou sturen waarin gezegd wordt dat van ie een nieuwe versie is, met download locatie en (met evenveel aandacht) ook verijst naar de nieuwste browser versies van de concurenten.
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Wat zijn eigenlijk de minimumsysteemvereisten voor IE7?
Dat ze hem als update aanbieden vind ik op zich niet raar ('t is toch ook een update).
Sipster
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ja ik snap dat ze hem als update aanbieden, wat ik niet ok vind is dat ze hem automatisch updaten, met alle security updates voor het besturingssysteem windows... lijkt me weer een soort koppelverkoop. Zo krijgt iedereen (!) automatisch IE7, iedereen (met windows, behalve manuel :) ) heeft namelijk IE op zijn computer staan. Er is alleen een opt out, als je een extra programmatje installeert... :(
doe dan een apparte melding in IE dat er een update voor IE beschikbaar is, en verwijs naar de download site

beta 3:
Minimum Requirements
Computer/Processor Computer with a 233MHz processor or higher (Pentium processor recommended)
Operating System Windows XP Service Pack 2 (SP2)
Windows XP Professional x64 Edition
Windows Server 2003 Service Pack 1 (SP1)
Memory For Internet Explorer 7 Beta 3:
Windows XP Service Pack 2 (SP2),
Windows XP Professional x64 Edition, and
Windows Server 2003 Service Pack 1 (SP1):
64 MB of RAM minimum
Full install size: 12 MB
Drive CD-ROM drive (if installation is done from a CD-ROM)
Display Super VGA (800 x 600) or higher-resolution monitor with 256 colors
Peripherals Modem or Internet connection; Microsoft Mouse, Microsoft IntelliMouse, or compatible pointing device

rappie pappie
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

D'r komt een blocker toolkit.Om de updates naar IE7 te blocken. :P
Afbeelding
Lode
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Ik update via update.microsoft.com ipv windowsupdate.microsoft.com. Ze hebben een tijdje geleden dit al gescheiden bij mijn weten. De eerste heeft updates voor alles van MS, ook Office zit daar bij. De andere heeft dat niet. Nu vraag ik me af of IE7 dan ook bij die laatste komt..
rappie pappie
    unknown unknown

Heren en dames windows gebruikers.Update nou maar gewoon naar IE7 want windows kenende.Als je het niet doet.Zul je wel weer van sommige functies onder windows geen gebruik meer kunnen maken.Want er zullen wel meer patches meekomen onder het updaten.Want zoals jullie weten zit IE in je systeem ingebakken.En als je het niet doet.En je krijgt problemen.Zeggen ze.Had je maar moeten updaten naar IE7.Ze dwingen je wel om te updaten.

Maarja.Waar je het ook voor doet maakt niet uit. IE blijft toch zo lek als een vergiet.Maar je hebt wel tabbladen. :wink:
Afbeelding
Sipster
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ik ga hem ook wel updaten hoor... ik heb toch ook liever IE 7 ipv IE6 voor die paar sites die het in IE6 niet doen, maar ik vind het principe niet juist...

rappie pappie
    unknown unknown

Het is ook niet juist.Dat ben ik zeer met je eens.Maar daar hebben microsoft gebruikers om gevraagd.Een browser die veiliger wordt en windows die veiliger wordt.Dat was de bedoeling toch.Ik hoop ook zeer dat het gelukt is.Alleen d'r zal met het updaten wel weer zo veel troep meekomen dat je computer weer trager wordt.Want het zal wel weer aan een hoop dingen vreten. :wink:

Kijk hier staat het.Ze hebben windows gebruikers gehoord.

http://www.microsoft.com/windows/ie/default.mspx
Afbeelding
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Dat ze hem als update aanbieden vind ik op zich niet raar ('t is toch ook een update).
Het is inderdaad een update, maar ze vermommen hem als een update met hoge prio. Voor Microsoft zal het idd een hoge prio hebben, maar Microsoft moet eens leren om vanuit de gebruikers te denken.

Onlangs hebben ze het hele WGA-debacle gehad: laat mensen via WindowsUpdate een programma downloaden dat aan Microsoft gelijk de eerste de beste spyware gaat vertellen of de betreffende Windows-versie wel legaal is. Er is ongetwijfeld geen gebruiker geweest die om dergelijke functionaliteit zat te springen, maar door Windows Update hiervoor te misbruiken installeert Microsoft het wel op heel veel systemen.

Mensen vertrouwen inmiddels Windows Update als bron van updates, maar op deze wijze doe je dat weer teniet. Natuurlijk is het zo dat als je niets te verbergen hebt er ook niets aan de hand is, maar het gaat om het principe. Je moet de leverancier van je software kunnen vertrouwen en hoopt dat het vertrouwen niet op deze wijze wordt beschaamd.

Begrijp me goed: ook ik zal IE7 wel installeren als deze uit komt. Al was het maar zodat ik eindelijk ook daarin tabbladen heb. Er zijn nu eenmaal nog enkele hardnekkige bedrijfstoepassingen die nog geen Firefox ondersteunen. Dus als ik dan toch tijdelijk tot IE veroordeeld ben dan wil ik wel dat deze ongeveer net zo handig werkt als Firefox. Dus als ik op een link middel-klik dan wil ik dat er een nieuw tabblad wordt geopend net als in andere echte browsers.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Het lijkt me dat voor de gebruikers de update wel degelijk een hoge prioriteit heeft, IE 6 is nu eenmaal zo lek als een mandje. IE 7 zal hopelijk daar toch wel enige verbetering in aanbrengen. IE is nu eenmaal een geïntegreerd onderdeel van het Windows OS. Als bijv. Firefox 2.0 uitkomt (geen geïntegreerd onderdeel van Ubuntu) krijg ik hem op Ubuntu ook automatisch binnen, ik zie het principiële verschil niet zo. Zelfs op Slackware kun je -als je wilt (ik niet)- alles automatisch laten updaten.
Of mis ik nu iets?

Als je niet wilt dat er vanalles en nog wat zomaar geïnstalleerd wordt, dan kun je beter handmatig updaten (sowieso niet onverstandig, vind ik). Ik zal hem overigens niet binnenkrijgen, want ik heb geen WXP. Er is zoveel van MS wat me tegenstaat, maar dit, mwah. :)
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Sorry, ik was vergeten erbij te vertellen dat het gebruikelijk is om 'punt-releases' wel automatisch bij te werken. In een 'punt-release' verandert er qua functionaliteit namelijk weinig. Bijvoorbeeld van 1.5.0.4 naar 1.5.0.5. Dat is prettig om automatisch te laten doen en dan ga je er vooral van uit dat door die update de gehele browser veiliger en stabieler wordt. Daar is weinig mis mee.

In het geval van Microsoft wordt er een complete nieuwe versie geinstalleerd. De wijzigigingen zijn groot. Natuurlijk kun je zeggen dat je dat als gebruiker wel wilt, want alles beter dan dat je met IE6 moet rondsurfen, maar toch zou het Microsoft sieren als ze even de verschillen aangeven en dan de keuze bieden om deze nieuwe versie te installeren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Sipster
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

Natuurlijk ben ik het er mee eens dat iedereen moet updaten van IE6 naar 7, ik zal dat ook iedereen aanraden, om iets veiliger te zijn.
Het gaat me hier alleen om het verkoop mechanisme. Microsoft gebruikt het updatemechanisme van hun besturungssysteem om ongevraagd een nieuwe uitgave van hun softwareproduct op mijn systeem te zetten, en het is niet een bugfix die ze doen, maar een compleet nieuwe versie.
Natuurlijk vind ik het makkelijk dat ze het zo doen en is dat voor de meeste mensen ook zo, natuurlijk wordt het veiliger voor veel mensen om te surfen
Maar iedereen krijgt een nieuwe browser (en ie7 is echt een andere browser dan ie6) van microsoft, de concurrentie, Firefox en Opera hebben het nakijken. Microsoft misbruikt hier weer eesn de machtspositie van zijn besturingssysteem om mensen hun andere sofware op te dringen.
ALs mensen namelijk bewust hun browser zouden moeten updaten, zouden ze er namelijk over na moeten gaan denken of ze wel de update van deze browser willen of misschien toch een andere...

@ Nirwana
zelfs al zouden ze de grote releases van 6 naar 7 automatisch doen, met bijvoorbeeld een bericht, er is een nieuwe versie van IE beschikbaar wilt u upgraden naar versie 7, zou ik dat prima vinden als ze dat maar deden met de vraag of je dat witl en het vanuit IE yzelf zou gebeuren en niet met de veiligheidsupdates van windows samen...
Ik neem aan dat bij Mozilla de update van 1.5 naar 2.0 ook automatisch zal verlopen.

nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Sipster schreef:Ik neem aan dat bij Mozilla de update van 1.5 naar 2.0 ook automatisch zal verlopen.
Dat betwijfel ik, want dan zou je nu geen Firefox 1.0.x meer kunnen gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
Sipster
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

nirwana schreef:
Sipster schreef:Ik neem aan dat bij Mozilla de update van 1.5 naar 2.0 ook automatisch zal verlopen.
Dat betwijfel ik, want dan zou je nu geen Firefox 1.0.x meer kunnen gebruiken.
ja wel want die automatische update is pas met de 1.5 beta1 ingeschakeld, daarvoor was er alleen het kleine rode pijltje naast de throbber die aangaf dat er een nieuwe update was.

Bovendien, kun je de auto update handmatig uitschakelen, en/of uitstellen

rappie pappie
    unknown unknown

Heb ik even over na zitten denken.Wat zal er gebeuren als straks windows naar IE7 gaat updaten en sommige hebben firefox als de default browser staan.Zullen daar géén problemen van komen.Heeft iemand daar ervaring mee.Want het is tussendoor volgens mij nog nooit gebeurt.Zo"n drastische update naar een nieuwe browser IE.Want dan zal het wel druk worden op dit forum.Want de browser wordt niet alleen geinstalleerd.Maar de configuratie in windows zal ook wel een beetje aangepast worden windows kennende. :?
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 29 juli 2006, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie