Een goed FTP programma?

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Sebazzz
    unknown unknown
Contacteer:

Een goed FTP programma?

Bericht door Sebazzz »

Hallo :)

Ik zoek een goed FTP-programma, wat raden jullie aan, SmartFTP, Filezilla, FireFTP?

Alvast bedankt :)
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Er is zelfs een extensie voor Firefox. Klein simpel en uiterst gemakkelijk in gebruik en doelmatig genaamd FireFTP
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
JAF
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

Ik heb altijd (toen ik Windows gebruikte) met veel plezier Filezilla gebruikt. Daarvoor gebruikte ik ws_ftp, maar toen ik eenmaal Filezilla ontdekt had hoefde ik de registratiemeldingen niet meer te negeren..

Edit: Nu, onder Linux (Ubuntu) gebruik ik gFTP..
Laatst gewijzigd door JAF op 7 oktober 2006, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

In Windows gebruik ik ook altijd FileZilla. Het heeft me nog nooit in de steek gelaten en dus houdt ik het daarop.

In Linux heb ik geen FTP-client nodig. Daar kan je in zowat ieder programma met FTP werken, als je er maar ftp:// voor zet.
Zaffo
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

SmartFTP heb ik gehad, maar was er snel genoeg weer af toen ik FireFTP had. Hierna stapte ik over op FileZilla omdat ik liever een apart programma had en FireFTP me wel eens in de steek liet.

Als ik jouw was zou ik voor FireFTP gaan.

@ ByteWarrior : In Firefox kan je er ook gezellig ftp:// voorzetten, ook onder Windoos. Alleen is dat natuurlijk alleen om te lezen, en volgens mij ook alleen anonieme FTP.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Voorheen gebruikte ik SmartFTP. Ik heb daarvoor zelfs de eerste Nederlandse vertaling gemaakt. Maar het ging me steeds meer tegenstaan. Eerst was het gratis en daarna kwamen er lastige reminders in te zitten.

Toen ben ik overgegaan op Filezilla. Toen FireFTP kwam heb ik ook daarvoor de Nederlandse vertaling gemaakt. Meestal gebruik ik Filezilla (zelfde reden als ByteWarrior), maar een FTP-extensie in de browser kan ook handig zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Lode
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Filezilla heeft inmiddels een eerste beta van versie 3, welke onder elk platform draait!
http://sourceforge.net/project/showfile ... _id=206762
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Lode schreef:Filezilla heeft inmiddels een eerste beta van versie 3, welke onder elk platform draait!
http://sourceforge.net/project/showfile ... _id=206762
Bedankt voor de tip. Wel valt het me op dat naast de knop in de werkbalk voor de Sitemanager niet meer zo'n handig pijltje zit (waarmee je kunt kiezen met welke site je een verbinding op wilt zetten). Nu lijkt het erop dat je altijd via de Sitemanager een verbinding op moet zetten.

Wel handig dat er nu ook Thema's worden ondersteund in de instellingen. Daarmee kun je de werkbalk van andere icoontjes voorzien. Voor als je op de standaard-set uitgekeken bent.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie