T-DOSE (Eindhoven)

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

T-DOSE (Eindhoven)

Bericht door ByteWarrior »

Gaat er iemand hier naar T-DOSE (Technical Dutch Open Source Event)?

Het is een 2-daags seminarie (2 en 3 december) rond open source (met o.a. een technology preview van KDE4).

Ik zal waarschijnlijk zondag gaan om Mozilla Europe te vertegenwoordigen en ik ben benieuwd of er misschien nog mensen van dit forum aanwezig zullen zijn.
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Ziet er wel tof uit. Ik ga zeker proberen om te gaan.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Helaas, kan er niet bij zijn.
Vooral jammer ook omdat het hier vlakbij is... :(
Er waart nu eenmaal een bisschop rond, die -als de voortekenen niet bedriegen- a.s. zondag mijn schoonouders aandoet. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

adri schreef: Er waart nu eenmaal een bisschop rond, die -als de voortekenen niet bedriegen- a.s. zondag mijn schoonouders aandoet. ;)
Ik heb een chocoladeletter gekregen!
Een A! :)

Hoe was het in Eindhoven?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

adri schreef:
adri schreef:
Hoe was het in Eindhoven?
Ja hoe was het, ik kon helaas ook niet :cry:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Was zeer leuk. Ik ben naar de KDE4 Technology preview van Adriaan De Groot gaan luisteren. Er is blijkbaar nog wel wat werk aan. ;-)

En nu heb ik ook zo'n iRex iliad (een eInk eBook) in het echt gezien. Best wel indrukwekkend.

Andere leuke talks waren:
- VLC over netwerken (streamen van media dus)
- Iets wat bedoeld was om over OpenOffice.org macro development te gaan, maar omdat de spreker ziek was, is het een zeer interessante 'forum' talk geworden. Iedereen vragen stellen en anderen deze beantwoorden. Zeer verhelderend en leuk om te volgen.

Je had er dus bij moeten zijn. ;-)
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Ik ben zondag ook geweest. We hadden iets moeten afspreken om elkaar te herkennen. Ik was die kerel met het petje op die tijdens de OOo-talk de pret bedierf met de opmerking dat de ODT-standaard onvolledig en niet geheel foutloos zou zijn.

Ik had eerlijk gezegd wel een iets redelijkere reactie verwacht van Jeroen en Gerwin. Ik heb het betreffende c't artikel (2006/10 p. 114) er nog eens bij genomen en dat was eigenlijk overwegend positief over ODT. Het blad staat ook niet bol van de MS-advertenties rond de Linuxartikelen, zoals ze beweerden. Ik leg zelf ook wel het nodige wantrouwen aan de dag op het vlak van media, maar c't is toch wel het laatste computerblad dat ik van partijdigheid zou beschuldigen. Dus hun kritiek dat "die leugens" waarschijnlijk wel door een of andere MS-marionet zouden geschreven zijn houdt weinig steek. Ik ben absoluut voorstander van Vrije Software, maar als er iets niet helemaal goed zit, mag dat ook gezegd worden. Anders verlies je uiteindelijk alle geloofwaardigheid.

De rest van de dag was ook heel interessant, alleen de p2p talk was een beetje minnetjes. Ik ben blij dat er met CodeYard aandacht is om de jeugd te betrekken bij Vrije Software. Van Klaas kwam ik te weten dat Linux rond de zomer hard real time gaat zijn en dat we het dan ook kunnen gebruiken om airbags aan te sturen. Bij de VLC talk had ik moeten vragen waarom het in tegenstelling tot mplayer wel in Debian main zit. KDE4 gaat blijkbaar zeer de moeite waard zijn, niet in de laatste plaats omdat ik Windowsgebruikers dan ook eindelijk goede CD-brandsoftware (k3B) kan aanraden.

Diegenen die er niet waren hadden ongelijk. :P
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

rebil schreef: Diegenen die er niet waren hadden ongelijk. :P
Da's meestal.
Maar ik heb een chocoladeletter en jij niet. ;)

Volgend jaar (?) beter, misschien.

Wat deugt er trouwens niet aan ODT?
Afbeelding
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

c't schreef:Om snel aan de wens van de Europese Unie voor een ISO-certificaat te voldoen, zag OASIS in het ODF bijvoorbeeld af van een beschrijving van de gebruikte rekenfuncties. Daarom zijn in de ISO-certificatie maar spaarzame aanwijzingen te vinden over de opbouw van deze rekenfuncties, en van het feit dat formules in het attribuut table:formula van tabelcellen opgeslagen kunnen worden.[...]
Ook bij de implementatie van de volgende passage uit de ODF-specificatie konden de ontwikkelaars zich nauwelijks letterlijk aan de standaard houden: "Over het algemeen worden grafische elementen in dezelfde volgorde gerenderd als de volgorde waarop ze in het XML-bestand verschijnen. Om deze volgorde te veranderen kun je het attribuut svg:width en svg:height gebruiken." Maar met de breedte en hoogte kun je natuurlijk niet de rendering-volgorde in het document veranderen. Blijkbaar zit hier een fout in de specificatie.
ODT op zich is prima, alleen is het dus slecht gedocumenteerd. Ondermeer daardoor hebben Abiword en KOffice soms moeite met ODT-documenten.
JAF
Berichten: 107
Lid geworden op: 2 februari 2005, 17:03
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

rebil schreef:ODT op zich is prima, alleen is het dus slecht gedocumenteerd. Ondermeer daardoor hebben Abiword en KOffice soms moeite met ODT-documenten.
Ik weet er weinig van, maar als dat werkelijk zo is dan verdiend ODT geen certificering.
Plaats reactie