gmail inlogprocedure veranderd???

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown

gmail inlogprocedure veranderd???

Bericht door SpeedyB » 1 september 2004, 15:22

Ik probeer net in te loggen op GMAIL en zie in een keer dat ik niet ingelogt ben maar nog een keer moet inloggen en een plaatje moet overtypen???


Ligt dit aan mij?? Of zouden ze dat echt veranderd hebben om GMAIL notifier buiten spel te zetten???
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben

Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown

Bericht door Gert-Paul » 1 september 2004, 15:34

Ik heb helemaal geen problemen met Gmail en GmailNotifier. Probeer eens je cache te legen eventueel ook je Gmail cookies.

Verder zouden ze eerder dingen doen tegen programma's die Gmail op een andere manier bereikbaar maken (bv POP mail, of dat Linux progje dat Gmail als harddisk bereikbaar maakte). Google heeft ook zijn eigen Gmail notifier, dus die zouden ze dan ook moeten updaten. Het lijkt met niet dat ze een extensie als Gmail Notifier vervelend vinden, het doet namelijk hetzelfde als hun eigen programma (alleen dan met meer instellingen :P)

Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown

Bericht door SpeedyB » 1 september 2004, 15:38

Als ik met het account van mijn vrouw inlog heb ik het niet, maar met mijn eigen account wel. Heel vreemd???


Maar inderdaad heb je wel gelijk over gmailfs en popgoesthegmail. Ik heb het wel een keer geprobeerd maar vind het het toch net niet.

Maar dit is wel irritant
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben

Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown

Bericht door sc00zy » 1 september 2004, 15:41

Ik heb net met 3 verschillende accounts ingelogd zonder me voor een tweede keer te moeten inloggen incl. het moeten overtikken van een plaatje...

Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown

Bericht door SpeedyB » 1 september 2004, 15:43

Probeer maar eens in te loggen met username steelooper en een willekeurig wachtwoord.
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben

Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown

Bericht door SpeedyB » 1 september 2004, 15:47

Net geprobeerd op een andere PC en daar hetzelfde verhaal.

Ik had vorige week ook al een halve dag geen toegang omdat ze met onderhoud bezig waren, en toen kon ik ook gewoon met het account van mijn vrouw inloggen.


Ze moeten mij gewoon hebben ;-)
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben

Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown

Bericht door sc00zy » 1 september 2004, 15:49

Ja net ff gecheckt... heel vaag.
Even in de instellingen gekeken bij mijn account, maar daar staat niks over de inlog procedure in.

Edit:

Ik zie net ook dat je hetzelfde krijgt als je niks invult en dan op Sign in drukt...

Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown

Bericht door SpeedyB » 1 september 2004, 15:55

Maar alleen met mijn account. Voor mijn account werkt de notifier dan ook niet meer, maar die van mijn vrouw zonder problemen. Ik vind dit echt vaag. Het zal wel een aanpasing zijn in de inlogprocedure die ze eerst op een aantal mailboxes zetten en dan langzaam verbreden
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben

Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown

Bericht door SpeedyB » 1 september 2004, 15:57

En nu hoeft het ineens niet meer, en logt notifier wel in.....


ik snap er niets van
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben

Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown

Bericht door sc00zy » 1 september 2004, 16:00

Raar, zal wel een voorproefje zijn voor wat gaat komen...

Ik krijg trouwens nog wel het plaatje wat over getikt moet worden...
Die manier van inloggen heeft vast wel een naam... iemand een idee?

Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown

Bericht door Gert-Paul » 1 september 2004, 18:55

Ik zat net eventjes de Nederlandse versie te testen en te kijken hoe hij werkte op SSL pagina's, dus ik eventjes inloggen op mn gmail. Toen merkte ik dat je bij het inloggen idd de tekst van een plaatje moest overtypen (iets wat ik vanmiddag nog niet gemerkt had) Toen ik terugging naar mijn nightly werkte Gmail Notifier niet meer :( , dus toch wat probleempjes hiermee.

Hopelijk gaat het bij mij net als bij Bas... (of werkt het bij jou ook niet meer?)

Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown

Bericht door SpeedyB » 1 september 2004, 19:01

Ik moet weer een plaatje overtypen, als je dat bedoelt. En de notifier doet helemaal niets meer :(
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben

Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown

Bericht door Gert-Paul » 1 september 2004, 19:05

Ja, idd. Precies hetzelfde probleem als ik heb.

Ben eigenlijk benieuwd of Googles eigen Gmail Notifier het nog doet...

EDIT: nu doet hij het weer. Ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar het is fijn dat alles het weer doet. Misschien dat ze een beetje aan het experimenteren zijn met een nieuwe methode van inloggen. Hopelijk is er dan nog een manier om Gmail notifier dan werkend te krijgen.

Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito » 1 september 2004, 21:33

Ik weet wel dat sommige maildiensten zoals b.v. Yahoo bij het aanmaken van een nieuwe account vragen een tekst van een plaatje in te typen zodat spammers niet meer aan de lopende band door een programmaatje mail-accounts kunnen laten aanmaken, of zich inschrijven voor nieuwsgroepen.

Is op zich niet verkeerd, alleen wel vreemd als het ook bij gewoon inloggen zou moeten...

Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown

Bericht door SpeedyB » 8 september 2004, 15:52

Ik had er vandaag weer last van, maar na het aanvinken van de komende 2 weken niet meer vragen. deet GMail Notifier het ook weer.

Toch blijft het vreemd
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben