Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Pettic schreef:Nu we het toch over taal hebben zou ik op de Home-pagina, waar 'Welkom Webmaster' staat, "jij" vervangen door "je'. Dat woord gebruik je verder overal. Verder zou webmaster met een kleine "w" geschreven moeten worden? Het is geen eigennaam.
Na "Wordpress" geen komma.
Het is aangepast, vanavond komt ook het nieuwe artikel over de W3C op de website te staan.
Je zult je misschien afvragen wat de W3C is. De naam staat voor: World Wide Web Consortium. Het is een organisatie die de webstandaarden ontwikkeld voor het World Wide Web, voorbeelden zijn: HTML, XHTML en CSS. Als de code van je website dus voldoet aan de W3C, dan is je website W3C valide. Het voordeel ervan is, dat je website in elke browser zich goed gedraagt. Met uitzondering van Internet Explorer 6, want dat is een browser die zich helemaal niet houdt aan de standaarden van de W3C.
Hoe maak je website of blog W3C valid? Het kan best veel tijd kosten voordat je website W3C valid hebt, maar dan mag het resultaat er ook zijn. Zelf heb ik ook mijn website W3C valid gemaakt. Klik maar eens op: 'Validate', je kunt dan zien of je website of blog W3C valid is door naar de volgende website te gaan, klik hier.
Daar vul je de URL in van jouw website, als je website W3C valid is dan wordt het 'groen', als het niet zo is wordt het 'rood'. Als je dan iets naar beneden scrolt zie je de errors staan. Ook staat er dan bij hoe je dat kan oplossen, mocht je er toch niet uitkomen, uit een bepaalde error. Dan kan je altijd navraag doen op het forum. Maar nogmaals als het is gelukt, dan kan je zo'n mooi W3C logo plaatsen op je website of blog. Daarbij onderscheid je je ook nog eens van veel websites, want maar weinig websites schrijven hun code W3C valid, zelfs Google.nl is niet W3C valid.
joept schreef:Bedankt voor het nakijken, voortaan zou ik het ook nog is zelf door de spellingcontrole houden van Microsoft Office, dat scheelt al een hoop fouten.
Maar het belangrijkste is de grammatica-controle. Veel van de woorden die je schrijft komen nog wel door de spellingcontrole (want zijn goede woorden), maar in de context passen ze niet en daarom zouden deze niet door de grammatica-controle moeten komen.
De indeling is aangepast: http://myblogsite.nl/blog.html
Maar misschien is het beter om de kopjes als: Het begin, het maken van een blog blauw te maken.
Ik weet het nog niet helemaal, maar het is in ieder geval flink verbeterd al zeg ik het zelf.
Ik heb jouw blog-pagina nog eens bekeken. Het geheel wordt inderdaad al beter.
Wat zou je ervan zeggen als je de diverse onderdelen van die pagina nog iets meer benadrukt...
Om je hier een idee van te geven heb ik een voorbeeld geplaatst op http://weisbeek.freewebhostx.com/web/my ... /blog.html
Daar heb ik de h3-tag aan de rechterkant wat opgefrist. Ook heb ik een line-break geplaatst na de vetgedrukte kopjes.
Je moet zelf maar kijken of je dat een verbetering vindt. Zo ja, dan kun je dat overnemen. Zo niet, dan laat je het zoals het nu is.