Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
misschien een heel stomme vraag, maar ik kan mijn index.php bestand niet openen in nvu/compozer. Ik heb dit programma net geïnstalleerd.
Ik heb altijd met dreamweaver gewerkt, maar wilde overstappen naar nvu. Ik probeer het eerste bestand te openen, index.php en hij vraagt waar hij het mee moet openen
Een php bestand is toch geen html pagina. Als je een index.php bestand opent krijgt je gewoon niks te zien. Er bestaat geen koppeling met een database.
Nvu/Kompozer werken op basis van statische pagina's en niet op basis van dynamische die hun informatie in een database opslaan.
Je kunt wel php gebruiken, maar dat is dan om opdrachten op server nivo uit te laten voeren, zoals bijvoorbeeld het verzenden van een e-mail formulier.
Ik heb en oude (studenten)versie en een oude computer. Ik kan geen nieuwe versie betalen als ik een nieuwe pc/laptop koop. verder zou ik graag een online c.q. open source prog. willen gebruiken zodat ik overal kan werken aan m'n website. Ik vind 't zo statisch, werken achter één pc. maar dat is blijkbaar nog niet interessant voor fabrikanten of niemand anders wil dat natuurlijk. Ik heb Joomla al geprobeerd, maar dan moet ik een halve programmeur zijn om het te krijgen zoals ik 't wil + 50 mb op de server is ook kostbaar.
Joomla valt inderdaad niet mee, maar het is wel te doen zonder enige kennis van php en databases dit toch maar mooi in elkaar gezet met joomla, was als test bedoelt, maar omdat ik het goed geslaagd vindt heb ik het zo maar gelaten: www.kompozer.nl
Je kunt ook lokaal een webserver (xamp) installeren, joomla boek erbij en zweten maar...
Frederik schreef:Joomla valt inderdaad niet mee, maar het is wel te doen zonder enige kennis van php en databases dit toch maar mooi in elkaar gezet met joomla, was als test bedoelt, maar omdat ik het goed geslaagd vindt heb ik het zo maar gelaten: http://www.kompozer.nl
Je kunt ook lokaal een webserver (xamp) installeren, joomla boek erbij en zweten maar...
Joomla is idd best te doen(en leuk althans vind ik), kost wel tijd om 't meeste door te hebben met name de extensies maar dan heb je ook(best) wel wat. Ik had ook een prima Joomlasite tot ik er achter kwam dat mijn template compleet niet IE6 compatible was. Jammer, en ben weer terug overgestapt op Kompozer en in ieder geval geen(grote)browser problemen meer.
IE6 en Joomla gaat inderdaad niet meer samen en dat is maar goed ook.
Niets voor niets is Microsoft een campagne gestart om gebruikers te overtuigen deze versie te dumpen en in te wisselen voor een hogere versie.
Met IE6 zou geen mens meer mee moeten willen werken, helaas is heel veel ontworpen software ook gebaseerd op een werking met IE6 en dat is nou net het grote struikelblok.
Maar waarom zou je eigenlijk zelf een CMS online moeten hosten ? Volgens mij moeten er ook wel diensten zijn die voor jou een website hosten en daar ook een CMS bij bieden.
Frederik schreef:This site was made to check of the web-editor follow the W3C rules about the html-standard.
If a website is validated by W3C, the website wil look in every browser the same and with every screenresolution.
So, lets see of this website will be validated and have no errors or warnings.
When I checked this litlepeace of text, the results blowing me away:
Ze hadden zeker ook geen Engelse spelling/grammatica-controle bij Google?!? Of heb je dit snel ingetikt ?
Maar dat is inderdaad wel iets waar Google even naar mag kijken.
nirwana schreef:Ze hadden zeker ook geen Engelse spelling/grammatica-controle bij Google?!? Of heb je dit snel ingetikt
Geen van beiden, zo schrijf ik meestal. Vind het nog erg mee vallen voor iemand die nooit geen Engels heeft geleerd.
Ik zal het eens laten controleren.
Frederik schreef:
IE6 en Joomla gaat inderdaad niet meer samen en dat is maar goed ook.
Niets voor niets is Microsoft een campagne gestart om gebruikers te overtuigen deze versie te dumpen en in te wisselen voor een hogere versie.
Maar je zal misschien verbaast staan(volgens werkelijke statistieken) dat zelfs nog een meerderheid IE6 gebruikt. Ik snap 't niet.