Kompozer 08b1

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gesloten
joencie
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 augustus 2005, 14:06
    Windows XP Firefox

Kompozer 08b1

Bericht door joencie »

Wat is eigenlijk het verschil tussen KompoZer 0.7.10 (30/8/09) en 08b1 (11/10/09)?
Ik gebruik nu nog 0.7.10.
Is het de moeite om over te stappen behalve het feit dat de 08b1 nog geen stabiele versie is en dus een rem zou kunnen zijn?
Mvg
Jo
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Linux Firefox

Re: Kompozer 08b1

Bericht door Frederik »

Er is erg weinig verschil. Er zijn een paar al dan niet bekende bugs gerepareerd. Als je daar geen hinder van hebt gehad, heeft het geen meerwaarde om nu over te stappen op versie 08b1.
Deze zit nog helemaal in de test fase en is verre van stabiel. Ik zou voorlopig gewoon bij versie 0.7.10 blijven totdat er een officiële update beschikbaar komt op: http://kompozer.net/

Overigens zullen er geen schokkende veranderingen hebben plaats gevonden aan een komende update.
joencie
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 augustus 2005, 14:06
    Windows XP Firefox

Re: Kompozer 08b1

Bericht door joencie »

Bedankt,
Jo
joencie
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 augustus 2005, 14:06
    Windows Vista Firefox

Re: Kompozer 08b1

Bericht door joencie »

Ik heb toch maar deze bèta-versie geïnstalleerd op mijn laptop met Vista.
Het programma werkt zeer goed en is stabieler dan de vorige versie welke mij er steeds uitsmeet.

Een vraagje toch: als ik naar de bronpagina kijk mis ik de verschillende kleurtjes op de code-teksten.
Bij de tab "splits" zijn die er wel. Hoe kan ik die gekleurde tekst opnieuw verkrijgen in de bronpagina? Bv. om uitleggende commentaar te schrijven bij de code?

Nog een vraagje: Bij "opslaan als" krijg ik steeds een dialoogbox te zien die een *.xhtml voorstelt terwijl ik de extensie *.html wil gebruiken.
Bij de voorkeuren vind ik daar niets wat ik zou kunnen instellen. Of kijk ik ergens naast?
Mvg
Jo
cooper
Berichten: 45
Lid geworden op: 2 september 2009, 19:49
    Windows Vista Firefox

Re: Kompozer 08b1

Bericht door cooper »

Waarschijnlijk toch niet zo stabiel als gedacht wordt.
Zie mijn probleem: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 26&t=18601
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Kompozer 08b1

Bericht door Frederik »

joencie schreef: Nog een vraagje: Bij "opslaan als" krijg ik steeds een dialoogbox te zien die een *.xhtml voorstelt terwijl ik de extensie *.html wil gebruiken.
Bij de voorkeuren vind ik daar niets wat ik zou kunnen instellen. Of kijk ik ergens naast?
Mvg
Jo
Geen van beiden. De code van de pagina's wordt geschreven in xhtml, de opvolger van html. De pagina's worden echter gewoon met de extensie html opgeslagen en dat zal ook zo blijven. Het 'opslaan als' in xhtml en met de extensie html is dus correct. Waarom dat scherm verschijnt is mij ook niet duidelijk omdat je verder helemaal geen keuze hebt. Had, denk ik, net zo goed achterwege gelaten kunnen worden.
Gesloten