Bij bewaren <ul> lijst voegt Kompozer <br> toe

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Jokro
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 februari 2010, 21:31
    Windows 7 Firefox

Bij bewaren <ul> lijst voegt Kompozer <br> toe

Bericht door Jokro »

Iedere keer als ik een html pagina bewaar waarin een html lijst <ul> <li> staat met sublijsten, worden meerder <br> toegevoegd. Is dit te voorkomen ?

Het gaat om http://www.psycholoogvoormij.nl. Ik moet nu steeds met notepad de vele onnodige <br> weghalen om de menulijst goed te tonen.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Bij bewaren <ul> lijst voegt komozer <br> toe

Bericht door Frederik »

Je kunt dit misschien oplossen met het menu Extra -> html code opschonen en dan de overtollige <b> weghalen.
Moet er wel bij zeggen dat ik het wel opvallend vindt. Heb nog niet eerder van dit probleem gehoord en ben het ook nooit eerder tegengekomen.
Harry
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 oktober 2005, 11:25
    Windows XP Firefox

Re: Bij bewaren <ul> lijst voegt komozer <br> toe

Bericht door Harry »

Zo opvallend is het blijkbaar toch niet, want ook ik heb er last van.
Het opschonen van de HTMLcode heeft tot gevolg dat.... er alleen nog maar een heleboel regels méér <br> bijkomen.
Erg jammer allemaal. Heb onlangs Komposer 8 geïnstalleerd, maar zowel in 8 als in 7 heb ik dit probleem.
En in 8 zie ik geen regeltelling meer in de stand 'bron', evenmin als verschillende kleuren in de code.
Ik zie mij genoodzaakt weer naar Frontpage over te stappen. En wat moet ik nou als ik onder Ubuntu draai?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Bij bewaren <ul> lijst voegt komozer <br> toe

Bericht door Frederik »

Kompozer 8 is een bèta versie en bèta versies gebruik je om te testen en niet om website's mee te bouwen en dan later tot de ontdekkking komen dat het niet allemaal even goed werkt (dat is te voorspellen) en weer terug te keren naar een ander programma.

Versie 0.7.1 is nog steeds de meest stabiele versie en het probleem met 'meer regels' kan ik nog steeds niet reproduceren. Je kunt overwegen het als een 'bug' in te dienen.
Ook onder Ubuntu draait KompoZer vrijwel probleemloos.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Bij bewaren <ul> lijst voegt Kompozer <br> toe

Bericht door nirwana »

Volgens mij is Kompozer zo ongeveer voortdurend in ontwikkeling (wat op zich een goed teken is, begrijp me niet verkeerd).
Daarom kan ik best begrijpen dat je eens een andere versie van Kompozer uitprobeert.

Wel raad ik aan om dat uitproberen bij voorkeur met een nieuw Kompozer-profiel te doen. Anders lopen straks de verschillende Kompozer-versies om beurten in hetzelfde profiel te schrijven. Ik weet niet of het resultaat daar veel beter van wordt.

Verder moet je inderdaad altijd uitkijken met het uitproberen van alpha- of beta-versies. Voorzichtigheid blijft altijd geboden. Het kan geen kwaad om af en toe eens een backup van je website te maken zodat je in elk geval die bestanden nog ergens hebt (voor het geval dat...). Je kunt er doorgaans eenvoudig een zip-bestand van maken en dan in de naam een datum-aanduiding plaatsen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie