Hier zie je een idee van wat je waarschijnlijk in gedachten hebt.
Het belangrijkste wat ik daar hebt toegepast zijn 2 div's:
1) aan de linkerkant staat een div met style="float: left" erin
2) aan de rechterkant staat een div met style="float: right" erin
Daardoor krijg je aan de linkerkant een blok waarin je iets kwijt kunt en hetzelfde aan de rechterkant.
De afbeeldingen die in het midden worden gebruikt zijn te groot van formaat. Die heb ik daarom maar eerst verkleind met een grafisch programma zodat ze sneller worden gedownload.
Nog een uitleg omtrent het verschil tussen GIF en JPG:
- GIF gebruik je voor afbeeldingen met weinig verschillende kleuren (bijvoorbeeld egale vlakken, logo's, teksten, etc)
- JPG gebruik je voor afbeeldingen met veel verschillende kleuren (zoals foto's)
Daarom kun je voor de foto's in het content-gedeelte beter JPG dan GIF gebruiken.
De knoppen aan de linkerkant vind ik niet echt goed leesbaar (blauwe tekst op een blauwige achtergrond met een rode rand eromheen). Ik zou die knoppen vooral met tekst opbouwen. Ik denk dan aan een div met allemaal dezelfde achtergrond-afbeelding en een andere tekst erop. Dan kun je bijvoorbeeld ook veel eenvoudiger de opmaak van de knoppen aanpassen. Als je dan een andere kleurcombinatie wilt gebruiken dan pas je eenvoudig de kleurcodes in een centraal CSS-bestand aan. Nu moet je al die knoppen weer stuk voor stuk gaan aanpassen. Zelfs al heb je voor het maken van die knoppen een handig programma dan nog is een CSS-bestand gemakkelijker.
Ook heb ik de Javascript voor de tijdweergave aangepast. Nu wordt daar volgens
dit artikel een getFullYear() gebruikt. Anders heb je een klein millennium-probleempje in je website. Dan is het opeens 28 april 110 in plaats van 28 april 2010.