Zoekbalkje plaatsen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
maraliss
    Windows 7 Firefox

Zoekbalkje plaatsen

Bericht door maraliss »

Hella support.

Ik heb een zoek balkje geplaatst zie afbeelding.

Afbeelding

maar dat lijkt me niet in orde,wanneer ik het in de browser bekijkt ziet het er wel goed uit.
Zo heb ik het ook met een zoek balkje van Google.

Ik heb het als volg geplaatst ik geef met de cursor de plaats aan op de pagina,ga dan naar bron en plakt vervolgens de code daar waar de cursor knippert.? :shock:
Iedereen vriendelijk bedankt,en tot de volgende.
http://www.tuinreussieweb.nl/
joept
    Windows Vista Firefox
Contacteer:

Re: zoek balkje plaatsen

Bericht door joept »

Misschien snap ik je verkeerd.
Maar het ziet er goed uit in de webbrowser, dus wat zou er fout moeten zijn? :?
Filmpje over NVU (snelstart) een simpel filmpje met belangrijke basisvaardigheden. Zie:
http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewt ... f=99&t=477
Frederik
Moderator
    Windows 7 Firefox

Bericht door Frederik »

Een link naar je website zou ook niet verkeerd zijn. Kunnen we meekijken en wellicht zien wat en waarom het niet goed gaat.
Uiteraard heb je als eerste hier al gekeken: http://www.freefind.com/library/ref/faq/
maraliss
    Windows 7 Firefox

Bericht door maraliss »

joept schreef:Misschien snap ik je verkeerd.
Maar het ziet er goed uit in de webbrowser, dus wat zou er fout moeten zijn? :?
Ik heb de html code in de bron geplakt zoals ik in mijn eerste post omschrijft, als ik dan weer naar het tabblad Normaal ga dan ziet de zoekbalk er uit zoals op de afbeelding te zien is, (en vraag me af of dat wel in orde is) na het opslaan om het in de browser te kunnen bekijken wordt het zoekbalkje wel goed weer gegeven.
Omdat het zoekbalkje er vreemd uit ziet in tabblad Normaal (zie afbeelding) twijfel ik of de code op de juiste wijze in de bron geplaatst is.

Ik heb namelijk ook een code voor klokje in de bron ingevoerd en zo ook voor een weerkaartje, en dat geeft geen vreemd gebeuren.
Frederik
Moderator
    Windows 7 Firefox

Bericht door Frederik »

Dat balkje mag er dan vreemd uit zien, maar dat moet er nu eenmaal zo uitzien in de ontwerp modus om het zoeken goed te laten kunnen functioneren. Dat is de code.
Met andere woorden: wanneer het zoekmachientje werkt, is alles goed en in orde en geen reden tot twijfel.
maraliss
    Windows 7 Firefox

Bericht door maraliss »

Ik dank u vriendelijk een hele geruststelling :D
nirwana
Beheerder
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Bericht door nirwana »

maraliss schreef:Ik heb namelijk ook een code voor klokje in de bron ingevoerd en zo ook voor een weerkaartje, en dat geeft geen vreemd gebeuren.
Elk onderdeel ziet er weer op z'n eigen manier uit, zeker in de ontwerp-modus. Een zoekvenster is dan weer iets heel anders dan een klokje. Het eerste is een HTML-formulier en het tweede is mogelijkheid een stuk Javascript (of Java, Flash, etc).

Maar zoals Frederik zegt: als je het erin hebt geplaatst en het lijkt in de browser goed te werken dan is dat wel het belangrijkste. Mocht iets niet goed in de browser werken, dan kun je hier op het forum informeren wat er aan de hand kan zijn. Dan helpt het overigens wel om daarbij zoveel mogelijk informatie te geven, bijvoorbeeld van welke site je het script hebt gekopieerd, zodat we dit zelf ook met Kompozer bij de hand kunnen uitzoeken.
Ook helpt het om een verwijzing naar jouw website op het forum te plaatsen als je met een bepaalde pagina bijvoorbeeld een probleem hebt. Ook kun je bijvoorbeeld het adres van jouw website standaard in je forum-profiel opnemen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
maraliss
    Windows 7 Firefox

Bericht door maraliss »

Dank u vriendelijk voor reactie :D

Mijn website staat nog steeds op mijn pc.
Ik had het nog niet eerder meegemaakt het geen op de afbeelding te zien is,dus dat was voor mij best wel even schrikken :shock:.
Als ik mijn pagina bekijk in internet Explorer dan verschuif het een en ander en dat komt door dat ik wat met tabellen heb gewerkt best lastig.
Zo heb ik ook een tektgebied ingevoegd en in een laag gezet zodat ik de tekst kan plaatsen waar ik wil door middel verslepen, maar ook dat verspring in IE.
Ik heb een kop banner gemaakt geplaatst in een tabel met 3 cellen 100% aan pagina de cellen afzonderlijk in afmeting in het middelste cel de banner in de rechter cel mijn klokje en links een datum,ik vind het prachtig maar IE niet en verschuif de boel weer.
Kortom ik moet nog veel leren en werken met tabel beter vergeten, ik ga het gewoon anders proberen te doen, of ik heb gewoon maling aan wat er te zien is in IE zijn tocht allemaal vast geroeste gebruikers :D
maraliss
    Windows 7 Firefox

Bericht door maraliss »

Ik ben bezig met mijn knoppen menu opnieuw te plaatsen zonder dat ik ze in een tabel cel zet.
Tijdens het terug plaatsen van knoppen menu zonder gebruik van tabel cel komt er een tussen ruimte tussen elke knop die ik weer onder de ander zet.

Hoe krijg ik nu die tussen ruimte weg zodat de knoppen aan sluiten onder elkaar?
nirwana
Beheerder
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Het lijkt me toch handig als je de pagina's even ergens op internet plaatst en dan hier het adres van de pagina opgeeft.
Anders is het erg lastig om te zien wat jij nu ziet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
maraliss
    Windows 7 Firefox

Bericht door maraliss »

Oké dat begrijp ik best wel ik ben er al mee bezig geweest heb namelijk een ruimte om dat te doen wilde eigenlijk nog tijdje wachten.
Het is me gelukt met die tussen ruimte bij die knoppen kwestie van shift toets en enter nu staan ze stijf tegen elkaar.
Op mijn andere pagina,s heb ik het anders gedaan de knoppen heb ik onder de kop banner geplaatst,dat heb ik gedaan omdat ik anders niks naast de knoppen kan zetten dan alleen een laag te gebruiken,ik heb ook hier gebruik gemaakt van tabellen maar in IE blijft dat een ramp. Als ik zoiets als dit wil gebruiken (< marquee width=100% >mijn website word het best weer gegeven in mozilla firefox< marquee >) dan krijg ik ook verschuivingen enz.

nirwana
Beheerder
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Hier zie je een idee van wat je waarschijnlijk in gedachten hebt.
Het belangrijkste wat ik daar hebt toegepast zijn 2 div's:
1) aan de linkerkant staat een div met style="float: left" erin
2) aan de rechterkant staat een div met style="float: right" erin
Daardoor krijg je aan de linkerkant een blok waarin je iets kwijt kunt en hetzelfde aan de rechterkant.

De afbeeldingen die in het midden worden gebruikt zijn te groot van formaat. Die heb ik daarom maar eerst verkleind met een grafisch programma zodat ze sneller worden gedownload.

Nog een uitleg omtrent het verschil tussen GIF en JPG:
- GIF gebruik je voor afbeeldingen met weinig verschillende kleuren (bijvoorbeeld egale vlakken, logo's, teksten, etc)
- JPG gebruik je voor afbeeldingen met veel verschillende kleuren (zoals foto's)
Daarom kun je voor de foto's in het content-gedeelte beter JPG dan GIF gebruiken.

De knoppen aan de linkerkant vind ik niet echt goed leesbaar (blauwe tekst op een blauwige achtergrond met een rode rand eromheen). Ik zou die knoppen vooral met tekst opbouwen. Ik denk dan aan een div met allemaal dezelfde achtergrond-afbeelding en een andere tekst erop. Dan kun je bijvoorbeeld ook veel eenvoudiger de opmaak van de knoppen aanpassen. Als je dan een andere kleurcombinatie wilt gebruiken dan pas je eenvoudig de kleurcodes in een centraal CSS-bestand aan. Nu moet je al die knoppen weer stuk voor stuk gaan aanpassen. Zelfs al heb je voor het maken van die knoppen een handig programma dan nog is een CSS-bestand gemakkelijker.

Ook heb ik de Javascript voor de tijdweergave aangepast. Nu wordt daar volgens dit artikel een getFullYear() gebruikt. Anders heb je een klein millennium-probleempje in je website. Dan is het opeens 28 april 110 in plaats van 28 april 2010.
Met vriendelijke groet,

Martijn
maraliss
    Windows 7 Firefox

Bericht door maraliss »

Dank je wel.

Is veel beter als ik het zo gaat doen,maar hoe pak ik dat aan ik kan de bron code wel zien in het voorbeeld moet ik het daar uit vissen.

Die knoppen opnieuw maken is geen probleem heb ik er graag voor over,maar dat is niet wat je bedoel geloof ik,( tekst opbouwen) ik begrijp dat ik dan heel anders te werk moet gaan.
Ik zal het beter tot me laten door dringen en de bron van het voorbeeld wat rustiger bekijken alvorens me er plomp op te storten. :D

ps: de datum is nu aangepast en geef nu 2010 aan.
nirwana
Beheerder
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Bericht door nirwana »

maraliss schreef:Dank je wel.
Graag gedaan.
maraliss schreef:Is veel beter als ik het zo gaat doen,maar hoe pak ik dat aan ik kan de bron code wel zien in het voorbeeld moet ik het daar uit vissen.
Ik denk niet dat je zozeer naar de broncode moet kijken. Want daarin zitten me nog iets teveel div'jes. Je bent namelijk aardig met div'jes aan de slag gegaan en ik heb daarin met enkele kleine aanpassingen weer wat orde proberen te scheppen. Maar nog langs niet alle div'jes zijn eruit. Het heeft mijn voorkeur om met zo min mogelijk div'jes het beoogde doel te bereiken. In dit geval heb je eigenlijk alleen 2 div'jes nodig: 1 voor een blok aan de linkerkant en 1 voor een blok aan de rechterkant. Wat je dan in die div's plaatst dat laat ik bij voorkeur zoveel mogelijk via de normale wetten van een webpagina lopen. Dat deel ik dan doorgaans weer via alinea's in.

Een div mag je natuurlijk ook een laag noemen. Of in dit geval is het meer een blok die je zelf diverse kenmerken (zoals hoogte, breedte, opmaak, etc) mee kunt geven.
maraliss schreef:Die knoppen opnieuw maken is geen probleem heb ik er graag voor over,maar dat is niet wat je bedoel geloof ik,( tekst opbouwen) ik begrijp dat ik dan heel anders te werk moet gaan. Ik zal het beter tot me laten door dringen en de bron van het voorbeeld wat rustiger bekijken alvorens me er plomp op te storten.
Als je dat wilt doen dan kan ik daar ook wel eens een voorbeeld van proberen te maken.
maraliss schreef:ps: de datum is nu aangepast en geef nu 2010 aan.
Ok, dat is al een mooie verbetering ;-)
Met vriendelijke groet,

Martijn
maraliss
    Windows 7 Firefox

Bericht door maraliss »

Hier zie je een idee van wat je waarschijnlijk in gedachten hebt.
Het belangrijkste wat ik daar hebt toegepast zijn 2 div's:
1) aan de linkerkant staat een div met style="float: left" erin
2) aan de rechterkant staat een div met style="float: right" erin
Daardoor krijg je aan de linkerkant een blok waarin je iets kwijt kunt en hetzelfde aan de rechterkant.
Ik kan niet ontdekken hoe je dat gedaan heb.
De afbeeldingen die in het midden worden gebruikt zijn te groot van formaat. Die heb ik daarom maar eerst verkleind met een grafisch programma zodat ze sneller worden gedownload.
Oké.
Ik had ze zelf ook al verkleint naar 800px en tijdens afbeelding invoegen het formaat ook nog eens aangepast naar 200px wanner je op de afbeelding klikt verschijnt de afbeelding op ware grote en dat is dan weer 800px.
Nog een uitleg omtrent het verschil tussen GIF en JPG:
Hier ben ik me van bewust,in de cursus word namelijk uitgelegd dat het verschil nauwelijks te zien is en dat gif nog minder groot bestand is,dat is de reden voor mij dat ik het zo gedaan.

Als je dat wilt doen dan kan ik daar ook wel eens een voorbeeld van proberen te maken.
Dat zou erg handig zijn merk ik wel ben nu bezig die knoppen aan te passen is veel werk.
Plaats reactie