nieuw en direct al een vraag over het plaatsen van foto's

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
abenol
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 juli 2010, 20:13
    Windows 7 Firefox

nieuw en direct al een vraag over het plaatsen van foto's

Bericht door abenol »

Hallo,

Ik ben sinds kort met NVU aan het experimenteren, en het bevalt tot op heden goed, voorheen Frontpage gebruiker.
In Frontpage kon je via "autominiatuur" een foto verkleinen en door een klik op de site weer te vergroten.

Kan dit in NVU ook? Als dit (hopelijk) het geval is, is er een duidelijke beschrijving hoe ik dit zou moeten doen?

Of is er een ander goed idee hoe deze functionaliteit beschikbaar kan krijgen?

http://www.campersiteabkoomans.nl is mijn huidige website.

Alvast bedankt voor jullie tips.

gr.

Ab Koomans.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: nieuw en direct al een vraag over het plaatsen van foto'

Bericht door nirwana »

Ab,

Allereerst welkom hier op het forum.

Lees eens dit onderwerp door. Dat gaat ook over foto's. Daar raad ik het programma Jalbum aan. Daarmee kun je namelijk snel en eenvoudig foto-albums maken. Die kun je dan op je website plaatsen. Dat speelt zich overigens allemaal buiten Nvu af. Vervolgens kun je via Nvu aan jouw website een verwijzing toevoegen naar dit foto-album en dan heb je eenvoudig een foto-album aan je website toegevoegd. Dit is vooral handig als je veel foto's hebt, want je hoeft maar naar de map te verwijzen en het programma doet de rest. Ook is het handig als je bijvoorbeeld ergens een foto toevoegt. Dan is het een kwestie van even opnieuw genereren en uploaden en klaar ben je weer.

Nog een tip voor je website: zorg dat je van die Motigo-teller onderaan de website af komt. Ik weet dat dat wat onaardig klinkt, maar ik heb daar wel een goede reden voor. Ik vermeld dit omdat die teller voor popup-reclame op jouw website zorgt. Bij het 2e bezoek aan jouw website kreeg ik plots een popup-venster te verwerken. Volgens mij hoort een bezoekersteller zich niet met het tonen van ongevraagde reclame bezig te houden. Helaas denkt Motigo daar anders over.

Op MozBrowser zijn we enkele jaren geleden overgestapt van Nedstat / Webstats4u / Motigo naar OneStat en dat bevalt op zich prima. Daarnaast kun je ook Google Analytics gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie