BlueGriffon

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

BlueGriffon

Bericht door moZes »

Een andere afleiding van NVU als webeditor is BlueGriffon.
Inmiddels is het betastadium haast voorbij en kan er gestart worden met de vertalingen. Wellicht is er hier iemand die daarvoor belangstelling heeft.
Het is dan handig om de eerste link in de gaten te houden.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: BlueGriffon

Bericht door nirwana »

Mozes,

Bedankt voor de info. Zelf houd ik ook Bluegriffon van tijd tot tijd in de gaten and "I like what I see there"...
Ik kan niet wachten totdat Bluegriffon zowel Nvu als Kompozer kan vervangen.

Daarom heb ik alvast een opmerking onderaan die blog-post geplaatst waarin ik aangeef dat MozBrowser graag voor deze vertaling wil zorgen. Wie ook hieraan wil bijdragen kan dat hier alvast in het onderwerp aangeven (vele handen maken doorgaans licht werk).

Als ik het goed begrijp dan zou dit ergens aan het eind van deze maand of begin volgende maand zover moeten zijn. Echter gaat het hier om opensource ontwikkeling en zal Daniel (Glazman) dit waarschijnlijk vooral in z'n vrije tijd doen. Aan de andere kant hoop ik dat als hij merkt dat veel mensen hieraan willen bijdragen dat hem ook weer motiveert om een vertaalbare versie vrij te geven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: BlueGriffon

Bericht door Frederik »

Als dat op ongeveer op dezelfde wijze gaat zoals ik grote delen van KompoZer heb vertaald
: prima!
Plaats reactie