CSS, ruimte na header rechterkant weghalen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Poehtje
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 november 2010, 7:19
    Windows 7 Internet Explorer 8

CSS, ruimte na header rechterkant weghalen

Bericht door Poehtje »

Hallo, ik ben al jaren een tevreden gebruiker van NVU. Sinds een jaar houdt ik mij meer bezig met css en php. Ik kan het niet zelf schrijven, maar bestaande scripts aanpassen aan mijn eigen wensen lukt aardig.

Nu heb ik echter een probleem waar ik niet uitkom. In mijn webpagina heb ik de body achtergrond -zeg maar- roze. De header is bruin. Ik wil de header graag over de hele breedte van de pagina hebben zonder ruimte boven, en links en rechts. Nu lukt dit wel aan de linker- en bovenkant, maar aan de rechterkant krijg ik na het publicatievoorbeeld aldoor een ruimte van ca. 1 cm (op mijn beeldscherm dan) waardoor je dus de roze achtergond van de body nog een streep kunt zien. Ik wil die header graag helemaal in de breedte uitgevuld hebben, hoe krijg ik dat voor elkaar?

De csscode die ik gebruik is:

#HEADER
{

width: 100%;
height: 277px;
background: url(images/bg.jpg) repeat-x;
position: absolute;left: 0;
top: 0;
}

In de bron van NVU dan:

<div id="header"></div>

Kan iemand mij helpen het probleem van de ruimte aan de rechterkant op te lossen? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: CSS, ruimte na header rechterkant weghalen

Bericht door nirwana »

Allereerst welkom hier op het forum.
Ik raad je aan om het adres van je website in je forum-profiel te vermelden.

Dan over naar jouw vraag. Ik neem aan dat je in de body ook nog wel wat margin's en padding's wilt resetten:

Code: Selecteer alles

body
{
   margin: 0;
   padding: 0;
}
Zie bijvoorbeeld http://csshtmltutorial.com/csshtmltutor ... torial.php
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie