PHP code boven doctype

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
schilder
Berichten: 39
Lid geworden op: 3 maart 2011, 21:26
    Windows 7 Firefox

PHP code boven doctype

Bericht door schilder »

Halo

Ik wil Php scrips gebruiken die soms helemaal boven aan de pagina moeten staan dus boven het doctype, in kompozer lukt het mij niet is hier een oplossing voor

Met vriendelijke groet
Ger
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: PHP code boven doctype

Bericht door Frederik »

helemaal boven aan de pagina moeten staan dus boven het doctype
Waarom zou dat moeten ?
Een html pagina begint altijd met een doctype, bij mijn weten. Zet je er iets boven, veegt KompoZer het gewoon weer weg.
schilder
Berichten: 39
Lid geworden op: 3 maart 2011, 21:26
    Windows 7 Firefox

Re: PHP code boven doctype

Bericht door schilder »

Frederik schreef:
helemaal boven aan de pagina moeten staan dus boven het doctype
Waarom zou dat moeten ?
Een html pagina begint altijd met een doctype, bij mijn weten. Zet je er iets boven, veegt KompoZer het gewoon weer weg.
Het komt voor dat php boven doctype staat, en inderdaad kompozer veegt het dan weg. Om het één en ander uit te proberen heb ik een bestaande pagina met php boven het doctype geladen in kompozer, de php wordt dan binnen de head gezet als ik dan de pagina opslaat blijft de php werken.

Conclusie Frederik is inderdaad waarom zou dat moeten, dank voor je antwoord.

Vriendelijke groet
Ger
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: PHP code boven doctype

Bericht door nirwana »

Nou ja, soms mag je volgens mij een bepaalde functie niet meer aanroepen als de "headers" van de webpagina al naar de browser verstuurd zijn. Volgens mij is dat wel eens het geval als je met een scripttaal een redirect naar een andere pagina wilt uitvoeren.

Overigens is Kompozer minder geschikt voor script-talen zoals PHP, JSP en ASP. Maar goed, met scripttalen wil je ook vooral in code schrijven en niet in een grafisch opmaakprogramma zitten. En Kompozer is in eerste instantie een WYSIWYG opmaakprogramma voor webpagina's.

Maar als het goed werkt om de PHP-code in de Kompozer-pagina op te nemen, dan vind ik het verder prima, hoor. Ik wil alleen waarschuwen dat je er niet van uit kunt gaan dat dat altijd goed werkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie