Template integreren in Kompozer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows Vista Internet Explorer 9
Contacteer:

Template integreren in Kompozer

Bericht door han52krol »

Hallo,

Zoals ik al een keer aangaf, wil ik een shopje beginnen. Nu vind je veel free templates op het WWW. Om een idee te hebben hoe mijn webshopje er uit komt te zien, wil ik zo' n template gebruiken.Mijn vraag(en):

In zo'n zip-bestand zitten een aantal bestandjes,images, scripts, index, etc. Dit pak je uit, geen probleem. Maar...... Hoe gebruik ik een gratis template in Kompozer? Of te wel, hoe integreer ik hem er in. Ik zie onder in de hoofdpag. de knoppen Ontwerp, splits & bron.

Moet ik die gebruiken of is er een andere methode. Het betreft een proefje, ik heb een template gevonden om mijn eigen website te verbeteren als proef.

Nog ites. Heeft iemand ervaring met PHP en kompozer?Ik zag onder INVOEGEN--------PHP CODE dat het, misschien?, tot de mogelijkheden bestaat. Ik zag dat er dan een aparte box opent.

Ik heb , op een andere pc, al WAMPServer geinstalleerd om een een en ander te testen met php.

Veel vragen en hoop op uw hulp.Ik blijf Kompozer en dit forum fantastisch vinden. Ik heb er veel aan.

Gr. Han Krol
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Template integreren in Kompozer

Bericht door nirwana »

Han,

Kompozer zou ik eigenlijk alleen gebruiken voor websites die uit HTML-code bestaan en niet voor dynamische talen zoals PHP en ASP. Een webshop gebruikt vooral dergelijke dynamische scripttalen. Daar is verder niets mis mee, maar deze lenen zich beter voor het bewerken in een teksteditor dan voor het bewerken met Kompozer.

Heb je al een bepaalde webshop geselecteerd die je zou willen gebruiken ?

Let wel op dat voor een webshop de webserver waarop je de website wilt gaan draaien ook PHP (en bijvoorbeeld MySQL als database) moet ondersteunen. Als je alles op een eigen computer met WAMPServer wilt draaien dan is dat verder geen probleem. Voorheen heb ik ook wel XAMPP gebruikt, maar dan altijd als een ontwikkelserver. Voor het daadwerkelijk hosten van de website gebruik ik altijd webhosting.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie