Tabelhoogte

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
stanpas
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 augustus 2011, 9:55
    Windows XP Internet Explorer 7

Tabelhoogte

Bericht door stanpas »

Ik ben pas aan de slag met Kompozer(-0.8b3.nl.win32.exe).
Als ik een tabel maak en daarna in een cel via eigenschappen aangeef "Tabel: hoogte 100% / toepassen" wordt de hoogte niet aangepast maar in de broncode staat wel netjes height:100%.

Doe ik iets fout? en zo ja wat is dan de oplossing?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Tabelhoogte

Bericht door nirwana »

Stan,

Allereerst welkom op het forum.

Dit artikel legt goed uit waarom een hoogte van 100% niet werkt. Zelf zul je met die 100% het complete venster bedoelen, maar een webbrowser ziet het net wat anders. Die zal 100% nemen van het element waarin die zich bevindt. Doorgaans dekt dat element niet het complete venster waardoor wat je wilt bereiken op deze manier niet gaat lukken.

Wel staat in hetzelfde artikel aangegeven hoe je met behulp van CSS-code wel je doel kunt bereiken.

Als je hulp nodig hebt met hoe je dit in Kompozer voor elkaar krijgt, dan kunnen we je daar uiteraard nog aanwijzingen voor geven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie