Mijn Domein: migratie naar nieuw PHP platform, gevolgen???

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gesloten
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Mijn Domein: migratie naar nieuw PHP platform, gevolgen???

Bericht door Miekmol »

Goedenavond...

Kan mijn website gemaakt met Kompozer hier gevolgen van ondervinden?


Mijn Domein
Migratie naar nieuw PHP platform

Beste M. Vesters,

In december 2011 hebben we reeds aangekondigd ons shared webhosting platform te gaan migreren naar Php versie 5.3.
Reden is dat de huidige versie 5.2 in combinatie met het Operating System vanaf 6 februari a.s. niet meer zal worden ondersteund. Concreet betekent dit dat er geen beveiligingspatches meer beschikbaar zullen komen met als gevolg vanaf dat moment mogelijke langdurige beveiligingsissues voor ons platform en natuurlijk al onze klanten. Ook hebben diverse klanten reeds aangegeven behoefte te hebben aan php versie 5.3 in verband met nieuwe functionaliteit waarvan men gebruik wil maken. Al met al reden voor mijndomein om het platform te gaan upgraden.
Onze doelstelling is om vóór 28 februari 2012 al onze systemen te migreren naar php versie 5.3. Wij zijn reeds gestart met het migreren van klanten naar dit nieuwe platform. We hebben via nieuws en ons beheer portal al eerder melding hiervan gemaakt maar willen onze klanten hier toch per mail op attenderen.

Deze upgrade hoeft voor jou als klant geen gevolgen te hebben, veel CMS software (zoals Wordpress, Joomla, CMS Made Simple) en ook shopsoftware (Oscommerce, Zencart e.d.) hebben hun software inmiddels php 5.3 compatible gemaakt.
Is het echter langer dan een jaar geleden dat je je software hebt geinstalleerd, geupdate of bijgewerkt, dan loop je het risico dat je website na de upgrade niet goed of helemaal niet meer zal functioneren. Klanten met een eigen webwinkel willen wij dan ook met klem verzoeken te onderzoeken of na deze upgrade alles goed blijft functioneren.
Controleer ook altijd de geinstalleerde plugins, modules en componenten.
Zijn deze niet php 5.3 compatible, upgrade deze dan ook, zoek een alternatief of verwijder deze.

Op de site van de ontwikkelaars van uw software is altijd de laatste versie te downloaden en veel documentatie over en hulp bij het upgraden van uw site.
Het forum van de betreffende software is in veel gevallen ook een goede plaats om informatie te vergaren.
Mocht je onverhoopt op problemen stuitten dan is de kans groot dat iemand anders hetzelfde probleem heeft gehad en dat dit inmiddels is opgelost.
Wij zijn, zoals je misschien zult begrijpen, niet op de hoogte van alle pakketspecifieke upgrade problemen en hun oplossingen. Hiervoor verwijzen we je graag door naar het forum van het door jou gebruikte pakket.

Wij hebben een FAQ aangemaakt waarbij een aantal veel voorkomende vragen en of problemen binnen een mijndomein.nl omgeving worden behandeld en zijn opgelost.
Ook hebben wij een php 5.3 update checklist aangemaakt. Dit is een lijst met een stappenplan welke je kunt volgen om te kijken of je site php 5.3 compatible is of wat je moet doen om je site 5.3 compatible te krijgen.

Bezoek hiervoor onze php 5.3 FAQ

Het is voor ons helaas niet mogelijk iedere klant te informeren wanneer precies zijn/haar website wordt gemigreerd. Dit zal echter in fases gaan gebeuren maar in ieder geval vóór 28 februari 2012.

Alvast bedankt voor jullie medewerking en begrip.


Mijndomein.nl is ingeschreven bij de KvK Haaglanden onder nummer 27181493
Supportvragen graag stellen op: http://www.mijndomein.nl/question
Geen aanbiedingen meer ontvangen van Mijndomein? Klik op deze link



groetjes Mieke
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows XP Firefox

Re: Mijn Domein: migratie naar nieuw PHP platform, gevolgen?

Bericht door Frederik »

Jouw website zal hier geen enkele nadelige of vreemde gevolgen van onderhouden.
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Mijn Domein: migratie naar nieuw PHP platform, gevolgen?

Bericht door Miekmol »

Hartelijk dank voor de reactie!

groetjes Mieke
Gesloten