Wat doe ik niet goed?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Johnny
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 december 2012, 13:01
    Windows XP Internet Explorer 8

Wat doe ik niet goed?

Bericht door Johnny »

Hallo.

Het lukt niet om mijn proefsite zichtbaar te maken.
Ik heb een index en een mapje overgezet op de server van mijn provider. En dat lukt prima.

Heb de site gemaakt met Kompozer en met Filezilla overgezet.

(aan de server-kant kan ik bestaande mappen van de provider ook niet verwijderen, mijn eigen index en map zijn wel te verwijderen)

Als ik mijn site wil bekijken zie ik alleen: HTTP-fout 404 - Niet gevonden
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Wat doe ik niet goed?

Bericht door nirwana »

Johnny,

Als je een index.html kunt plaatsen en ook een map, dan moet een complete site uiteindelijk toch ook goed gaan ?

Kun je het adres van jouw site (althans, dat wat je gebruikt om jouw site op te vragen) hier ook plaatsen ?
Wat mij betreft plaats je er ook het adres van een pagina bij die wel lukt en een screenshot van jouw Filezilla met daarin aangegeven hoe de structuur van bestanden en mappen op de server is.

Dat je bepaalde mappen die door de provider zijn aangemaakt niet kunt verwijderen, dat zou kunnen kloppen. Ik weet niet wat voor mappen dat zijn, maar soms heeft een provider die nodig (bijvoorbeeld voor het verzamelen van statistieken, etc).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Johnny
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 december 2012, 13:01
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: Wat doe ik niet goed?

Bericht door Johnny »

Zie pb.

Als ik bij Kompozer op bekijken klik is de proefsite wel goed te zien.
Johnny
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 december 2012, 13:01
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: Wat doe ik niet goed?

Bericht door Johnny »

Inderdaad, ik heb het niet goed gedaan.
(ik had de website geüpload in de begindirectory van het ftp account en dat was fout :oops: )

Dus opgelost. :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Wat doe ik niet goed?

Bericht door nirwana »

Ok, als we jouw site ergens kunnen bekijken dan kun je hier op het forum een adres van de website plaatsen.
Dan kunnen we bijvoorbeeld suggesties aangeven om de site verder te verbeteren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie