Rare toeren van Kompozer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
ludojoosen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 februari 2014, 19:05
    Windows 8.1 Chrome

Rare toeren van Kompozer

Bericht door ludojoosen »

Op zoek naar een alternatief voor bvb Microsoft Expression Web kwam ik bij Kompozer terecht. Een programma met een paar hebbelijkheden (Ctrl+S werkt niet bvb., je MOET op de Saveknop drukken) waar je misschien mee kan leren leven, maar andere hebbelijkheden kan je niet mee leren leven en MOETEN opgelost geraken.

Ik heb in een script een action gedefinieerd naar de pagina zelf

<form
action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER['PHP_SELF']); >"
method="post" name="aanmeld">


als ik de pagina opsla verandert Kompozer dit in

<form
action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER['PHP_SELF']); >"
method="post" name="aanmeld">


en dat resulteert in een foutmelding

The requested URL /gidsen/%3C?php%20echo%20htmlspecialchars($_SERVER[%27PHP_SELF%27]);%20?%3E was not found on this server.

Wie kan me hierbij helpen??
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: Rare toeren van Kompozer

Bericht door nirwana »

Ik denk dat je Kompozer vooral als een WYSIWYG-editor moet zien. Niet zozeer als een broncode-editor.
Al schijnt het dat je met de HandCoder-extensie ook wel PHP-bestanden via Kompozer kunt bewerken. Maar eigenlijk gebruik je dan een andere editor om de bestanden mee te bewerken.

Als je iets beters wilt dan Kompozer, dan raad ik BlueGriffon aan.
Probeer hetzelfde maar eens in BlueGriffon om te zien of dat daar wel goed werkt. Bepaalde zaken die in Kompozer nog fout gaan, werken namelijk wel in BlueGriffon.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog voldoende broncode-editors waarmee je goed een website kunt onderhouden. Doorgaans gebruik ik Notepad++ onder Windows, maar ik heb dan ook minder behoefte aan een WYSIWYG HTML-editor.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Ubuntu Firefox

Re: Rare toeren van Kompozer

Bericht door Frederik »

Ik werk vrijwel nooit met sneltoetsen maar als ik Ctrl+S toets wil Kompozer de pagina gelijk gaan opslaan.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Rare toeren van Kompozer

Bericht door Frederik »

Ben nu even omgeschakeld naar Windows 7, gebeurd hetzelfde: Ctrl+S = opslaan.
Plaats reactie