DOCTYPE

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

DOCTYPE

Bericht door Ron ter Burg »

Ik gebruik PhP (en HTML) als programmeertaal voor mijn websites. Omdat ik meerdere domeinnamen gebruik om één webserver heb ik in mijn index pagina een redirect script gebruikt. Deze staat in de bron bovenaan de pagina. Dit is een voorbeeld van de code:

<?
$host = getenv("HTTP_HOST");
if(eregi("mozbrowser.nl", $host)) {
header("Location: http://www.mozbrowser.nl/forum/");
}
?>


Als ik NVU gebruik (ik heb net NVU 0.9 gedownload om uit te proberen) als webontwerp programma dan wordt dit script gewist en komt hier deze doctype te staan:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Is NVU zo in te stellen dat dit niet gebeurd?

Hoe is de PhP ondersteuning van NVU eigenlijk?
Laatst gewijzigd door Ron ter Burg op 4 april 2005, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
~Ron~
www.ronterburg.nl - Dutch landscape and nature photography.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

De PHP-ondersteuning van Nvu is volgens mij wel redelijk. Alleen de pagina die je ermee bewerkt moeten volgens mij wel aan bepaalde regeltjes voldoen. Zo werkt <? volgens mij niet ondersteund en moet je <?php schrijven om een PHP-script te beginnen.

Volgens mij is het verder goed om de DOCTYPE bovenaan het bestand te plaatsen. Dat is dan gewoon een stukje HTML en daaronder kunnen PHP-script worden geplaatst. Zo weet een validator alsnog welke DOCTYPE gebruikt moet worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Ron ter Burg »

nirwana schreef:De PHP-ondersteuning van Nvu is volgens mij wel redelijk. Alleen de pagina die je ermee bewerkt moeten volgens mij wel aan bepaalde regeltjes voldoen. Zo werkt <? volgens mij niet ondersteund en moet je <?php schrijven om een PHP-script te beginnen.

Volgens mij is het verder goed om de DOCTYPE bovenaan het bestand te plaatsen. Dat is dan gewoon een stukje HTML en daaronder kunnen PHP-script worden geplaatst. Zo weet een validator alsnog welke DOCTYPE gebruikt moet worden.
Ik heb om de php code te beginnen de tekens <? aangepast in <?php. NVU herkent nu wel de php code, maar zet voor het script het begin van de HTML code, <html><head>. Hierdoor werkt het script niet...

Weet je toevallig een andere oplossing?
~Ron~
www.ronterburg.nl - Dutch landscape and nature photography.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Volgens mij kun je alleen PHP-code in je HTML-pagina gebruiken. Je kan ook alleen maar opslaan als *.html en niet als *.php. Dus voor een complete PHP-pagina kun je waarschijnlijk beter kiezen voor een ander programma zoals NotePad ++ of Crimson Editor.
Plaats reactie