automatisch aanvullen "ftp://" uitzetten?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
PK
Berichten: 179
Lid geworden op: 6 oktober 2004, 20:00
    unknown unknown

automatisch aanvullen "ftp://" uitzetten?

Bericht door PK »

Ik heb een "homepage" bij Demon. Daar heb ik wel eens iets opgezet met o.a. Filezilla. Je moet dan ergens "homepages.demon.nl" invullen.
Als je daar ftp.homepages.demon.nl invoert werkt het niet. Op de site van Demon wordt dat ook gezegd.
Als ik op mijn "homesite" wil inloggen met NVU zet het programma automatisch "ftp://" voor "homepages.demon.nl". Ik kan dus niet inloggen met NVU.
Tenminste, ik vermoed steeds meer dat dit de oorzaak is van het feit dat ik niet kan inloggen.
Kan ik dit "auto-aanvullen" ergens uitzetten?

Bedankt alvast. Pk
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

ftp:// is iets anders als ftp.domein
ftp:// is een protocol en is nodig om te herkennen hoe de overdracht moet gebeuren (in dit geval via ftp).

Maar het is niet uitgesloten dat het daaraan ligt natuurlijk. Ik heb er geen idee van hoe je die autocomplete kan uitschakelen in NVU.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

In Nvu moet je inderdaad ftp://homepages.demon.nl/ opgeven. Eventueel kun je daarachter nog een map op de server opgeven (bijvoorbeeld httpdocs als je daarin je bestanden moet plaatsen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie