microsoft acces

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
olivier lattrez
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 maart 2006, 14:27
    unknown unknown

microsoft acces

Bericht door olivier lattrez »

Ik ben hier een nieuw lid en heb me hier gerigstreert omdat ik eindelijk eens een goeie link wil naar een microsoft acces versie...(2003 of hoger)

wie kan me helpen?

ps:als er hier een alternatief voor bestaat zeg het me dan :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: microsoft acces

Bericht door nirwana »

olivier lattrez schreef:ps:als er hier een alternatief voor bestaat zeg het me dan
Natuurlijk doen we dat: http://nl.openoffice.org

Het product van Microsoft (Access) is een commercieel product en onderdeel van Microsoft Office. Dat kun je natuurlijk in de winkel (of online) kopen, maar je kunt ook gewoon eens OpenOffice.org downloaden en weer gelukkig worden. Daarin zit naast een tekstverwerker, spreadsheet, tekenprogramma en presentatieprogramma ook een database-programma: OpenOffice.org Base. Daarin kun je databases maken en daarop queries en formulieren maken. Onlangs ben ik erachter gekomen dat je er geen bestaande Access-databases mee kunt converteren naar OpenOffice.org, maar je kunt wel bestaande Access-databases benaderen en aan die gegevens queries en formulieren toevoegen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie