OpenOffice.org 2.0.4 is uit

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

OpenOffice.org 2.0.4 is uit

Bericht door Sipster »

OpenOffice.org 2.0.4 is uit,
weet iemand of ik eerst 2.0.3 moet deinstalleren voordat ik de nieuwe versie installeer (de updatefuncite zegt namelijk dat er geen updates zijn)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Waar staat die update functie :?:

Hoe dan ook, ik hem hem probleemloos over de vorige versie heen geinstalleerd.
mickvdv
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 mei 2006, 9:19
    Linux Chrome

Bericht door mickvdv »

verwijderd
Laatst gewijzigd door mickvdv op 27 augustus 2017, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Hoe zijn de ervaringen? Zijn er al extensies en wordt iid TB + Lightning meegeleverd?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

De installer verwijderd zelf de al aanwezige versie.

De update functie is ongeveer gelijk als bij Mozilla spul. Help -> Controleren op updates...
Gebruikersavatar
manus
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 maart 2004, 17:22
    unknown unknown

Onstabiel

Bericht door manus »

Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik vindt de nieuwe 2.0 versie van OpenOffice.org zo onstabiel als het maar kan zijn. Constant loopt hij vast, bij de meest simpele dingen als het maken van kolommen. Ik weet niet of jullie weten wat hier aan gedaan kan worden want ik overweeg om terug te gaan op de 1.5 versie.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Onstabiel

Bericht door nirwana »

manus schreef:Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik vindt de nieuwe 2.0 versie van OpenOffice.org zo onstabiel als het maar kan zijn. Constant loopt hij vast, bij de meest simpele dingen als het maken van kolommen. Ik weet niet of jullie weten wat hier aan gedaan kan worden want ik overweeg om terug te gaan op de 1.5 versie.
Op welk besturingssysteem gebruik je OpenOffice.org 2.0 ? Windows ? Linux ? Mac OS X ?

Mijn ervaring is dat de 2.0-versie wel lekker werkt en deze is bij mij nog nooit gecrasht. Heb je als eens getracht om de huidige versie te verwijderen (inclusief je gebruikersprofiel) en de 2.0.4-versie opnieuw te installeren ? Een dergelijke schone installatie wil nog wel eens helpen bij bepaalde software.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
manus
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 maart 2004, 17:22
    unknown unknown

Bericht door manus »

Ik heb meerdere keren dit geprobeerd, ook door JRE een keer d'r af te gooien en samen met OpenOffice.org 2.0.4 opnieuw te installeren. Gebruikersprofiel heb ik niet verwijderd, maar zou dit veel uit maken? Ik zou overigens ook niet weten hoe dit zou moeten...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

manus schreef:Gebruikersprofiel heb ik niet verwijderd, maar zou dit veel uit maken? Ik zou overigens ook niet weten hoe dit zou moeten...
Als je Windows gebruikt dan vind je je profiel onder de Documents and Settings-map. Daar zie je je gebruikersnaam staan en daaronder staat een map met de naam Application Data. Daaronder staat waarschijnlijk een map met de naam OpenOffice.org2. Als je die hernoemt, dan zal bij een volgende keer OpenOffice.org opstarten deze map opnieuw worden aangemaakt (en gevuld met standaard-instellingen).

Mocht dat het probleem ook niet oplossen, dan kun je altijd nog de nieuw aangemaakte map verwijderen die hernoemde map weer naar de originele naam hernoemen.

Als je OpenOffice.org verwijdert, zorg je er dan ook voor dat de hele installatiemap verwijderd wordt ? Anders kan het namelijk dat daarin bepaalde dingen die je extra hebt geinstalleerd (en die mogelijk voor instabiliteit zorgen) gewoon blijven staan en de volgende keer weer voor problemen kunnen zorgen. Daarom is het aan te raden om ervoor te zorgen dat deze map na de-installatie ook echt weg is (kun je ook weer hernoemen) of dat je OpenOffice.org eens in een andere map installeert zodat je zeker bent dat je een schone installatie hebt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
lama
Berichten: 137
Lid geworden op: 11 juli 2005, 10:36
Locatie: Leiden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door lama »

Ook bij mij werkt OpenOffic.org 2.0.4. prima (onder windhoos xp), zonder crashes of vastlopers. Ik ben juist overgestapt op de writer van OOo omdat die zo stabiel is t.o.v. bijvoorbeeld MS-Word!

De crashes die je ervaart zijn dus niet inherent aan OOo 2.0 maar aan een conflict of een fout in de installatie denk ik.
If the world didn't suck, we'd fall off.....
Gebruikersavatar
manus
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 maart 2004, 17:22
    unknown unknown

Bericht door manus »

.
Laatst gewijzigd door manus op 18 april 2011, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

manus schreef:Ik heb het nu al zoveel keer geprobeerd, maar OpenOffice.org blijft vastlopen, ook de 1.1.5 versie nu (heb ik ook even geïnstalleerd, maar was ook zo onstabiel). Waar zou dit aan kunnen liggen? Kon bij Application Data overigens niks verwijderen, want er stond niks (nadat ik eerst bij software heel OpenOffice.org had verwijderd). Ik gebruik overigens inderdaad XP.
Bij mijn staan de instellingen onder de map Documents and Settings en dan in Application Data\OpenOffice.org2\user (uiteraard onder mijn eigen gebruikersnaam). Het lijkt me toch sterk dat jij geen profiel van OOo hebt. Of zou dat misschien juist de oorzaak van de problemen kunnen zijn ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie