Gebruik van <del> - key in een email-bericht
-
Gebruik van <del> - key in een email-bericht
Mijn vrouw kreeg een mailtje dat ze wilde printen en dacht: "Dat past net niet op een pagina" markeerde een stukje overbodige tekst en drukte op <del>.
Misschien voor de doorgewinterde gebruiker ook niet helemaal logisch om een bericht te gaan editen. Maar moet je ook eens proberen... (met een niet zo belangrijk bericht).
Groeten Robby
Misschien voor de doorgewinterde gebruiker ook niet helemaal logisch om een bericht te gaan editen. Maar moet je ook eens proberen... (met een niet zo belangrijk bericht).
Groeten Robby
-
- Moderator
-
Ja..., maar waar het mij om gaat is dat diegene die het toch probeert ineens z'n bericht kwijt is.
Mijn vrouw vond 'm terug in de prullenbak. Snapte niet wat er gebeurde en deed in de prullenbak (ja... heel dom) nogmaals de zelfde handeling. En toen was het bericht definitief weg.
Thunderbird moet m.i. ook werken voor de gewone gebruiker..., toch!
Mijn vrouw vond 'm terug in de prullenbak. Snapte niet wat er gebeurde en deed in de prullenbak (ja... heel dom) nogmaals de zelfde handeling. En toen was het bericht definitief weg.
Thunderbird moet m.i. ook werken voor de gewone gebruiker..., toch!
-
-
Mails zijn niet gemaakt om te bewerken of om af te drukken. Daarom noemt het ook e-mail. 
Volgens mij is het echter logisch dat ik het bestand verwijder als ik op 'delete' duw, maar ik kan er inkomen dat sommigen het hier moeilijk mee hebben...
Ik zou het in een teksteditor plakken. Daar kan je het dan naar hartelust bewerken. Je kan natuurlijk ook, zoals Frederik al aanhaalde, op beantwoorden klikken en het dan afdrukken.

Volgens mij is het echter logisch dat ik het bestand verwijder als ik op 'delete' duw, maar ik kan er inkomen dat sommigen het hier moeilijk mee hebben...
Ik zou het in een teksteditor plakken. Daar kan je het dan naar hartelust bewerken. Je kan natuurlijk ook, zoals Frederik al aanhaalde, op beantwoorden klikken en het dan afdrukken.
-
of bewerken als nieuwByteWarrior schreef: Je kan natuurlijk ook, zoals Frederik al aanhaalde, op beantwoorden klikken en het dan afdrukken.

Mozilla Rep
http://www.mozilla-nl.org
-
Jullie benaderen het te veel als een gevorderde gebruiker...
Ik hoop dat Thunderbird net als FF straks door veel onervaren gebruikers wordt gebruikt. Gevoelsmatig is het logisch als je op het mail-item gaat staan en op <del> druk dat de mail dan wordt verwijdert. Maar is je in de mail zit en je blokt een stuk tekst, dan lijkt het logisch dat de <del> toets betrekking heeft op datgene wat je aan het doen bent (i.c. het verwijderen van het blok). ...
Ik hoop dat Thunderbird net als FF straks door veel onervaren gebruikers wordt gebruikt. Gevoelsmatig is het logisch als je op het mail-item gaat staan en op <del> druk dat de mail dan wordt verwijdert. Maar is je in de mail zit en je blokt een stuk tekst, dan lijkt het logisch dat de <del> toets betrekking heeft op datgene wat je aan het doen bent (i.c. het verwijderen van het blok). ...
-
kan me bijna niet voorstellen dat je dat in outlook express kan doen met een meiltje dat je ontvangt.Robby schreef:Jullie benaderen het te veel als een gevorderde gebruiker...
Mozilla Rep
-
Volgens mij gebeurt er dan niets als je op <del> drukt , maar ik kan het niet meer testen.
Hoe dan ook ..., ik vind Outlook niet de norm voor een goed product
(maar wie wel hier?)
De <del> toets moet vind ik uitstaan of betrekking hebben op het blokken. Over de noodzaak of je een gestuurde email moet kunnen editen kun je echter vraagtekens zetten (en daar zijn ook andere oplossingen voor, zoals al vermeld).
Hoe dan ook ..., ik vind Outlook niet de norm voor een goed product

De <del> toets moet vind ik uitstaan of betrekking hebben op het blokken. Over de noodzaak of je een gestuurde email moet kunnen editen kun je echter vraagtekens zetten (en daar zijn ook andere oplossingen voor, zoals al vermeld).
-
Ik denk dat er al veel onervaren TB gebruikers zijn. Het zijn echter veel mensen die overtuigd worden door hun vrienden, kennissen of hun partner. Als er dan iets misgaat, contacteren ze die persoon.Robby schreef:Ik hoop dat Thunderbird net als FF straks door veel onervaren gebruikers wordt gebruikt.
Ik ben het met je eens, er moet meer gekeken worden naar niet-geeks. Toch denk ik dat TB makkelijker in het gebruik is dan OE (of toch alleszins al op goede weg). Meestal zijn het gewoon slechte methoden uit OE die je moet afleren...
Mijn logische oplossing: zorg ervoor dat TB geen tekst meer kan markeren in het mailpreview venster. Het is dan duidelijk voor de gebruiker dat je de tekst niet kan bewerken (wat ook zou moeten blijken uit het feit dat je geen cursor hebt in je werkvenster).Maar is je in de mail zit en je blokt een stuk tekst, dan lijkt het logisch dat de <del> toets betrekking heeft op datgene wat je aan het doen bent (i.c. het verwijderen van het blok). ...
-
Dat lijkt me ook niet echt handig. Als je een stukje tekst uit de e-mail wil kopieren naar een ander programma kan dat niet meer. En dat is toch zeker iets wat handig is.ByteWarrior schreef:Mijn logische oplossing: zorg ervoor dat TB geen tekst meer kan markeren in het mailpreview venster. Het is dan duidelijk voor de gebruiker dat je de tekst niet kan bewerken (wat ook zou moeten blijken uit het feit dat je geen cursor hebt in je werkvenster).
Het lijkt me beter als de del-toets alleen het bericht verwijderd als het bericht actief/blauw is geselecteerd in de berichtenlijst. Zodra je in het preview-venster tekst selecteert, wordt de selectie in de berichtenlijst inactief/grijs. Dan zou de del-toets gewoon niets meer moeten doen.
-
-
Ik denk dat ik de suggestie van Pw1 het meest elegant vind. Maar ik vraag me altijd af bij Mozzilla of Nederlandse bebruikers (en anderen) enige invloed hebben op de producten en hoe dat dan in z'n werk gaat.
Pretorian: volgens mij mis je iets. Het gaat helemaal niet om het printen. Het gaat er om dat beginnende gebruikers dingen doen die voor hun intuitief logisch zijn die dan hele onverwachte resultaten hebben.
Pretorian: volgens mij mis je iets. Het gaat helemaal niet om het printen. Het gaat er om dat beginnende gebruikers dingen doen die voor hun intuitief logisch zijn die dan hele onverwachte resultaten hebben.
-
Dit is niet specifiek voorbehouden aan de Nederlanders. Iedereen kan suggesties doen voor verbeteringen. Onder andere in de Engelstalige nieuwsgroepen op secnews.netscape.com zijn ontwikkelaars aanwezig die meelezen.Robby schreef: Maar ik vraag me altijd af bij Mozilla of Nederlandse gebruikers (en anderen) enige invloed hebben op de producten en hoe dat dan in z'n werk gaat.