Nu wordt het interessant

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Nu wordt het interessant

Bericht door nirwana »

Ik wilde mijn voornaamste mail-account in Thunderbird instellen. Nu moet dat op zich geen probleem zijn. Maar ik had dat account volgens Thunderbird al ingesteld.
Wat was er namelijk aan de hand ? Ik had al een doorstuur-adres ingesteld die de mail naar dat account doorstuurt. Ik wil namelijk dat adres als afzender gebruiken als ik mail verstuur (in het Van:-vak selecteren en klaar).

Maar ik haal nooit mail van dat account binnen. Ik gebruik het dus alleen om er mail mee uit die naam te versturen (zodat het als de From en Reply-To wordt vermeld).
Nu heb ik een aantal adressen die puur mail forwarden naar mijn hoofd-account. Wil ik dat kunnen instellen bij Thunderbird, dan moet ik voor de POP-server en/of gebruikersnaam iets anders invullen. Dan zou ik het kunnen gebruiken. Ook reserveert Thunderbird het als volledige mailboxen, terwijl het eigenlijk helemaal niet wordt gebruikt om mail mee op te halen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik probeer te bereiken. Ik hoop dat Thunderbird hiervoor toch een nette oplossing heeft of in de toekomst krijgt (eventueel via een extensie).
Dat je eigenlijk kunt configureren of je een mail-account voor verzenden/ontvangen/beiden wilt gebruiken en dat het mail-account dan als zodanig wordt ingericht.

Ter vergelijking: in Outlook heb ik momenteel meerdere mail-adressen ingesteld met dezelfde server-instellingen. Echter alleen van het hoofd-account wordt mail binnengehaald. Die anderen zijn puur bedoeld voor het versturen.
Deze constructie is trouwens omdat voor die andere adressen een virus- en spam-filter zit. Dat scheelt een hele hoop virusmails als er weer eens een uitbraak komt. Dan mag je met Thunderbird als mail-client een stuk minder kwetsbaar zijn; je krijgt ze alsnog wel op je account binnen.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Ik mis dit ook in Thunderbird. Kmail heeft 'binnenkomende servers' en 'identiteiten' echt compleet gescheiden en werkt echt het beste in dit geval.
Plaats reactie