Synchronisatie tussen Desktop en Laptop

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Synchronisatie tussen Desktop en Laptop

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Mijn desktop staat in mijn bureel binnenshuis.
Met dit goed weer werk ik op mijn laptop achteraan het huis.

Tussen mijn Firefox op Desktop en Laptop heb ik de synchronisatie ingesteld en dat werkt perfect.
Maar kan ik ook een SYNCH instellen voor Thunderbird ?
Op heden heb ik 85 berichten binnen gekregen.
Wanneer ik deze lees en opsla en of verwijder op mijn laptop, zou ik gaarne hebben dat die dezelfde bewerking ondergaan op mijn desktop.

Graag hierover info

Dank
Flamingo
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Synchronisatie tussen Desktop en Laptop

Bericht door W Postelmans »

Misschien kan je overwegen om de TB message databases op een externe disk te plaatsen, die je dan steeds koppelt aan de PC waarmee je je mail wil afhandelen?

Het is wel steeds ten sterkste aan te raden om bij "sharing" van mail functies tussen 2 PC's de TB's op beide computers op identiek dezelfde versie te behouden.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Synchronisatie tussen Desktop en Laptop

Bericht door Pettic »

De beste oplossing is te kiezen voor IMAP-accounts in plaats van POP-accounts. Na het instellen van IMAP zie je op alle apparaten dezelfde berichten en dezelfde status.
Het lijkt erop dat jij eerder gekozen hebt voor POP. Lees hier meer erover: https://support.mozilla.org/nl/kb/wisse ... ap-account.
OPGELET: lees het HELE artikel een paar keer om te snappen wat men bedoelt.

Mijn mening is om geen gebruik te maken van verwisselbare opslag voor je profiel. De kans dat het fout gaat of dat je die opslag verliest op beschadigt is groot.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie