Calendar altijd actief

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
hsenden
    unknown unknown
Contacteer:

Calendar altijd actief

Bericht door hsenden »

Hoi,

sinds enkele weken ben ik een meer dan tevreden gebruiker van Firefox 0.8 en Thunderbird 0.5. Daarnaast heb ik ook de Calender-applicatie geinstalleerd, maar voor Firefox en Thunderbird moet je aparte extensies installeren. Daarnaast moet ik de Calender functie iedere keer handmatig aanzetten.
Aangezien ik de Calendar wil gebruiken om me laten herinneren aan bepaalde events, is het handig om deze automatisch bij startup te laten starten.
Kan dit ?

gr.
Hans
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Hans,

Heb je wel eens gehoord van Sunbird ? Dit is de op zichzelf staande Kalender-extensie. Zie http://www.mozilla.org/projects/calendar/ en dan vind je onderaan een link naar de meest recente Sunbird.

Ook is het wel mogelijk om Mozilla Calendar via Firefox of Thunderbird te starten, maar dan zonder dat je daarbij ook Firefox/Thunderbird actief hebt. Als je wilt weten hoe dat werkt kan ik het wel weer even voor je opzoeken, maar het lijkt me handiger om eerst Sunbird te proberen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
hsenden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door hsenden »

Bedankt voor de tip. Ik heb hem inmiddels gedownload en geinstalleerd. Ik ga hem uitproberen.

Hans
Mad Maks
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

je had ook volgewnde kunnen opnemen in je start menu

"C:\Program Files\Mozilla.org\Thunderbird\thunderbird.exe" -calendar

dan start je de extensie calendar automatisch :-)

Groet

MM
Laatst gewijzigd door Mad Maks op 21 maart 2004, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mad Maks schreef:"C:\Program Files\Mozilla.org\Thunderbird\thunderbird.exe" -calender
Ik wist niet dat het ook zo eenvoudig kon. Ik dacht meer aan de -chrome optie en dan het juiste chrome-pad aangeven. Maar -calender is dan veel handiger. Of zou het toch -calendar zijn (aangezien dat de naam van het project is) ? Of zouden beiden werken om het makkelijk te maken ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Mad Maks
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

nirwana schreef:
Mad Maks schreef:"C:\Program Files\Mozilla.org\Thunderbird\thunderbird.exe" -calender
Ik wist niet dat het ook zo eenvoudig kon. Ik dacht meer aan de -chrome optie en dan het juiste chrome-pad aangeven. Maar -calender is dan veel handiger. Of zou het toch -calendar zijn (aangezien dat de naam van het project is) ? Of zouden beiden werken om het makkelijk te maken ?
:oops: -calendar natuurlijk
Plaats reactie