Thunderbird 0.6 W32/Netsky.p@MM!zip virus

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
euro2002
    unknown unknown

Thunderbird 0.6 W32/Netsky.p@MM!zip virus

Bericht door euro2002 »

Vraagje.
Na de installatie van Thunderbird 0.5 en 0.6 en bij het gebruik ervan komt mijn virus scanner Antivir en de Stinger antivirus tool met de mededeling dat er een virus aanwezig is in de profiel directory.
C:\Documents and Settings\linux\Application Data\Thunderbird\Profiles\default\g5p3fsro.slt

Het gaat om de W32/Netsky.p@MM!zip virus.

Zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen? :?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Is het denkbaar dat je een email hebt ontvangen met het genoemde virus erin ? De emails worden namelijk in de Thunderbird profiel-map opgeslagen. Ik kan me voorstellen dat als je een mail met het NetSky-virus hebt ontvangen en dat niet hebt verwijderd dat de virusscanner het dan daarin kan herkennen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

virus

Bericht door moZes »

nirwana schreef:Ik kan me voorstellen dat als je een mail met het NetSky-virus hebt ontvangen en dat niet hebt verwijderd dat de virusscanner het dan daarin kan herkennen.
En daarna is het nog verstandig om de mappen te comprimeren, zodat je zeker weet dat alles weg is.
Plaats reactie