Ontwerp van de Firefox advertentie in de Telegraaf

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Ontwerp van de Firefox advertentie in de Telegraaf

Bericht door vulture »

Doel van de advertentie is de mensen bekend te maken met Firefox. Ze te laten proeven wat voor een fantastische browser dit is en ze vervolgens niet meer los te laten. Eenmaal een Firefox surfer, altijd een Firefox surfer.

Wij zijn opzoek naar mensen die voor ons de Firefox advertentie in de Telegraaf willen ontwerpen. Als je interesse hebt stuur dan even een mailtje naar: firefoxfonds@gmail.com.

Wat vinden jullie dat er in de advertentie moet komen te staan behalve
1. de namen van de donateurs
2. de bedrijven die ons willen sponseren
3 ............................................
4 ...........................................

Heb jij ideeen? Laat ze maar horen.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Ontwerp van de Firefox advertentie in de Telegraaf

Bericht door Lode »

aasgier schreef:Wat vinden jullie dat er in de advertentie moet komen te staan behalve
1. de namen van de donateurs
2. de bedrijven die ons willen sponseren
3 ............................................
4 ...........................................
nou, misschien iets over de browser zelf :shock:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Ontwerp van de Firefox advertentie in de Telegraaf

Bericht door ByteWarrior »

LodeC schreef:nou, misschien iets over de browser zelf :shock:
:D

Misschien kunnen er ook enkele links bijgezet worden. Vooral 'getfirefox.com' in het groot...
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Moeten we niet is getfirefox.nl -> mozilla-europe.org/nl/products/firefox/ regelen?

Er is trouwens een bug om getfirefox.com "content negotiation" te laten uitvoeren op basis van taalvoorkeuren in de browser.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Zou jij dat dan kunnen regelen Anne?
Jij hebt contacten met Mozilla Europa...

Het staat inderdaad mooier als mensen direct bij de Nederlandse versie uitkomen.
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Ontwerpers Opgelet !

Wil je graag de advertentie ontwerpen?
Stuur dan je ontwerp naar firefoxfonds@gmail.com
Het mooiste ontwerp wordt gekozen en de ontwerper mag de advertentie dan persklaar maken. Daarnaast zal de naam van de ontwerper/bedrijf op de advertentie komen...
Administrateur Steun Firefox
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Ik zou eventueel achter een Nederlandstalige getfirefox aan kunnen gaan. (Ik beloof niks.) Ervoor zorgen dat getfirefox.com redirect naar NL als je met NL instellingen aankomt heb ik me voor ingezet door een bug te openen in Mozilla met een aantal ideeen plus de juiste mensen ervan op de hoogte brengen, maar dat soort dingen nemen helaas tijd in beslag.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Anne schreef:Ik zou eventueel achter een Nederlandstalige getfirefox aan kunnen gaan. (Ik beloof niks.) Ervoor zorgen dat getfirefox.com redirect naar NL als je met NL instellingen aankomt
We zijn dus op zoek naar gebruikers van Internet Explorer (want men is juist nog op zoek naar een goede browser) die hun taalinstellingen in de browser in elk geval goed hebben staan. Zo niet, dan kunnen we ze in elk geval uitleggen hoe ze hun voorkeurtaal goed kunnen instellen (in IE) om vervolgens de juiste Firefox te downloaden.

Je begrijpt misschien dat ik naast deze technologische oplossingen ook graag de aloude keuze uit 2 links zie:
1) download de Nederlandstalige Firefox
2) download de standaard Firefox-versie (Engelstalig)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anne schreef:Er is trouwens een bug om getfirefox.com "content negotiation" te laten uitvoeren op basis van taalvoorkeuren in de browser.
Ik zie het probleem niet. Ik krijg "Dutch, Windows" als download aangeboden. Dat is toch juist?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

ByteWarrior schreef:
Anne schreef:Er is trouwens een bug om getfirefox.com "content negotiation" te laten uitvoeren op basis van taalvoorkeuren in de browser.
Ik zie het probleem niet. Ik krijg "Dutch, Windows" als download aangeboden. Dat is toch juist?
Volgensmij gaat het om de inhoud. Voor mensen zou het nog makkelijker zijn als de pagina helemaal in het Nederlands was.

Ik vind dat de advertentie op moet vallen en dat er naast de namen van de auteurs ook wat voordelen van Firefox duidelijk worden (zonder dat de advertentie onoverzichtelijk wordt). Dus geen voorbeeld nemen aan de Duitse advertentie, die vond ik eigenlijk een beetje vaag.
Eris
Berichten: 53
Lid geworden op: 7 januari 2005, 13:38
    unknown unknown

Re: Ontwerp van de Firefox advertentie in de Telegraaf

Bericht door Eris »

aasgier schreef:Doel van de advertentie is de mensen bekend te maken met Firefox. Ze te laten proeven wat voor een fantastische browser dit is en ze vervolgens niet meer los te laten. Eenmaal een Firefox surfer, altijd een Firefox surfer.

Wij zijn opzoek naar mensen die voor ons de Firefox advertentie in de Telegraaf willen ontwerpen. Als je interesse hebt stuur dan even een mailtje naar: firefoxfonds@gmail.com.

Wat vinden jullie dat er in de advertentie moet komen te staan behalve
1. de namen van de donateurs
2. de bedrijven die ons willen sponseren
3 ............................................
4 ...........................................

Heb jij ideeen? Laat ze maar horen.
Misschien een lijst die er actief aan hebben mee gewerkt?
Steun Firefox en <a href='http://www.steunfirefox.nl'>Doneer</a> ONLINE!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Zonder veel jargongebruik de IE-gebruiker aanspreken op irritaties die hij waarschijnlijk heeft en er duidelijk bij vertellen hoe je dat in firefox beter kan doen.

Fout: "met tabbrowsing!"
Goed: "'Ik zie door m'n Internet Explorervensters het bos niet meer...' Firefox is standaard uitgerust met zogenaamde tabbladen: zo surft u op talloze pagina's tegelijk in een overzichtelijk venster." <= 'een' met accent aigu's erop, maar die kan ik niet simpel typen

Verder erg goed nadenken over hoe de inhoud op de lezer overkomt, we moeten de lezer serieus nemen, (=> niet te jip & janneke-achtig), ons verplaatsen in de lezer en ze niet lastigvallen met dingen die de lezer toch niet interesseren.

Verder wil ik nog even zeggen dat we uit moeten kijken: als het slecht uitpakt denk ik dat het effect ook wel eens negatief zou kunnen zijn, dus goed overdenken en (her)evalueren van wat er naar de drukker gaat lijkt me zeker geboden :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Quirius Media
    unknown unknown

Bericht door Quirius Media »

Ik vind dat de duitse advertentie inderdaad erg vaag is. De amerikaanse ziet er beter uit, maar aangezien wij voor een full-color advertentie gaan moeten we denk ik toch uitkijken naar een ander ontwerp.

Maar hoe zit het eigenlijk bij onze zuiderburen? Hebben die al contact met een krant?
Plaats reactie