Internetles

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Plaats reactie
Samuël
    unknown unknown

Internetles

Bericht door Samuël »

2 vrienden gaan binnenkort internetles volgen. De instelling zal wellicht - zoals vele - MIE en MOE gebruiken om te tonen hoe je op internet werkt. Nog een plaats erbij om MFF en MTB erbij te krijgen. Nieuwelingen op het internet leren dan direct de Mozillaprogramma's kennen. Enige suggesties hoe dat voor elkaar te krijgen? Één van hen gebruikt nu reeds Mozilla. Dit komt enkel omdat hij mij vroeg om zijn computer op orde te stellen.
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Mijn moeder heeft ook ooit een computercursus gedaan. Hoe leer ik met Microsoft producten omgaan... Koste nog een enorme smak geld ook. Achja, nu gebruikt ze Firefox, Thunderbird en OpenOffice.org. :lol:

Ik vind die cursussen zo triest. Neem bijvoorbeeld die cursessen die ze voor bejaarden geven. Je kan het ze toch niet aan doen om met M$-software te werken, vind je het gek dat ze zich afvragen waar het met deze wereld naar toe gaat.

Geef ze een cd'tje mee met FF, TB en OOo om de instelling te laten zien dat ze verkeerd bezig zijn.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Zaffo schreef:Je kan het ze toch niet aan doen om met M$-software te werken,
Je weet toch wel dat William heel veel aanbeden wordt. Daarmee bedoel ik dat mensen gewoon niet naar alternatieven wíllen zoeken. Enkele jaren geleden had ik contact met iemand. Toen ik vroeg welke browser gebruikt werd, was het antwoord: Ik weet het niet. Van Mozilla was geen sprake, maar Netscape en Opera waren beide verkrijgbaar.
Zaffo schreef:Geef ze een cd'tje mee met FF, TB en OOo om de instelling te laten zien dat ze verkeerd bezig zijn.
Sorry Zaffo, ik ben downloader. Alle programma's die ik gebruik werden gewoon van internet gehaald. Degene waarover ik sprak dat ik zijn laptop in orde bracht, idem: Alles werd gedownload.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Samuël schreef:
Zaffo schreef:Geef ze een cd'tje mee met FF, TB en OOo om de instelling te laten zien dat ze verkeerd bezig zijn.
Sorry Zaffo, ik ben downloader. Alle programma's die ik gebruik werden gewoon van internet gehaald. Degene waarover ik sprak dat ik zijn laptop in orde bracht, idem: Alles werd gedownload.
Kun je toch op een cd branden.
Wat kosten die dingen nou?
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

adri schreef:Kun je toch op een cd branden. Wat kosten die dingen nou?
Veel te veel om goed te zijn. En mij gaat het niet om de prijs. Ik hààt verspilling. Waarom een disc verspillen met branden wanneer je het gewoon van internet kunt halen. Voor wie de sites van Mozilla en OpenOffice.org niet kent, kunnen er altijd de links gemaild worden. Met downloaden verspil je niets.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Zaffo schreef: Ik vind die cursussen zo triest. Neem bijvoorbeeld die cursessen die ze voor bejaarden geven. Je kan het ze toch niet aan doen om met M$-software te werken, vind je het gek dat ze zich afvragen waar het met deze wereld naar toe gaat.
Daar denken die bejaarden die ik tegen kom, wel eventjes anders over:

http://www.seniorweb.nl/software/toonRubriek.asp?id=2
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Frederik schreef:Daar denken die bejaarden die ik tegen kom, wel eventjes anders over:

http://www.seniorweb.nl/software/toonRubriek.asp?id=2
Klein detail aan je link misschien. Het biedt verouderde programma's aan. Van MFF, MTB en Opera weet ik dit zeker omdat ik het zelf ook gebruik. Het is zinloos dat bejaarden leren werken met verouderde programma's. Ze moeten de recentste versies voorgeschoteld krijgen, voor hun eigen veiligheid.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Samuël schreef:Met downloaden verspil je niets.
Nou ja, bandbreedte zou ik zeggen en je belast servers onnodig. Als het een grote download is dan kun je het beter 1 keer downloaden en dan op CD branden. Als je het op CDRW (of DVDRW ?) brandt dan kun je deze meerdere malen opnieuw beschrijven.

Ook USB-sticks en externe harde schijven (voor het grotere werk) doen het in dit kader natuurlijk goed. Daaraan hoef je geen CD's of DVD's te verspillen, maar het scheelt wel downloaden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

nirwana schreef:Nou ja, bandbreedte zou ik zeggen en je belast servers onnodig.
Toch niet. Niet iedereen gebruikt hetzelfde besturingssysteem. Ik ken irl maar één iemand met een inbelverbinding. Alle anderen hebben of kabel of adsl. Aan bandbreedte dus geen gebrek. Servers moeten voorzien worden op zware belasting. Het is tenslotte toch de bedoeling dat ze bezocht worden.
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Samuël schreef:
nirwana schreef:Nou ja, bandbreedte zou ik zeggen en je belast servers onnodig.
Toch niet. Niet iedereen gebruikt hetzelfde besturingssysteem. Ik ken irl maar één iemand met een inbelverbinding. Alle anderen hebben of kabel of adsl. Aan bandbreedte dus geen gebrek. Servers moeten voorzien worden op zware belasting. Het is tenslotte toch de bedoeling dat ze bezocht worden.
Ik neem aan dat nirwana doelt op de bandbreedte van de servers van Mozilla. Bandbreedte (of liever gezegd dataverkeer) is zeker niet goedkoop.

Wanneer je het installatiebestand van Firefox dus regelmatig nodig hebt, kun je dit het beste op cdr(w) of usb-stick zetten.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Erik schreef:Bandbreedte (of liever gezegd dataverkeer) is zeker niet goedkoop.
Toch een vast bedrag bij mijn weten. Hier is het toch niet duur (€ 41,95).
Erik schreef:Wanneer je het installatiebestand van Firefox dus regelmatig nodig hebt, kun je dit het beste op cdr(w) of usb-stick zetten.
En updates dan? Die belasten de servers toch ook. En dat is toch meer dan het installatiebestand daar het om miljoenen in heel erg korte tijd gaat.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

Samuël schreef:
Erik schreef:Bandbreedte (of liever gezegd dataverkeer) is zeker niet goedkoop.
Toch een vast bedrag bij mijn weten. Hier is het toch niet duur (€ 41,95).
voor mozilla is dat heel erg duur....
en updates zijn vrij essentieel voor de software
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Samuël schreef:
Klein detail aan je link misschien. Het biedt verouderde programma's aan. Van MFF, MTB en Opera weet ik dit zeker omdat ik het zelf ook gebruik. Het is zinloos dat bejaarden leren werken met verouderde programma's. Ze moeten de recentste versies voorgeschoteld krijgen, voor hun eigen veiligheid.
Het is ook maar een detail, ook al wordt er een oudere versie vermeld, ze linken wél door naar de nieuwste software.
Plaats reactie