mac:openen mailbijlagen windows bestanden lukt niet met offi

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
hendrick
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 september 2007, 14:15
    unknown unknown

mac:openen mailbijlagen windows bestanden lukt niet met offi

Bericht door hendrick »

het lukt me niet om op de mac in thunderbird mailbijlagen in windows-office werden opgemaakt werden gezonden te openen in openoffice terwijl dit vroeger wel lukte met openoffice die draaide in windows.

op deze mac heb ik ook parallels desktop en windows geïnstalleerd, maar ik wil hierop openoffice en thunderbird niet installeren uit vrees voor virussen.

heeft iemand hiermee ervaring?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Re: mac:openen mailbijlagen windows bestanden lukt niet met

Bericht door adri »

hendrick schreef:het lukt me niet om op de mac in thunderbird mailbijlagen in windows-office werden opgemaakt werden gezonden te openen in openoffice terwijl dit vroeger wel lukte met openoffice die draaide in windows.
En als je ze download en daarna opent met OOo, gaat dat wel?
hendrick schreef: op deze mac heb ik ook parallels desktop en windows geïnstalleerd, maar ik wil hierop openoffice en thunderbird niet installeren uit vrees voor virussen.
Vreemde redenering...
Je hebt wel Windows erop staan, maar niet i.c.m. de veiliger software van TB en OOo?
Afbeelding
hendrick
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 september 2007, 14:15
    unknown unknown

openoffice draait op mac, niet op windowspartitie

Bericht door hendrick »

de enige reden om parallels te installeren was het kunnen doorwerken met enkele programma's die alleen op windows draaiden.

intussen ben ik niets opgeschoten omdat ik nog steeds niet weet hoe ik deze windows office bijlagen kan openen die werden verzonden door clienten en aannemers.

ik ben naar apple te gaan om me te verbeteren en dacht dat hier standaard settings voor bestaan.

raad?
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Re: openoffice draait op mac, niet op windowspartitie

Bericht door common sense »

hendrick schreef: ik ben naar apple te gaan om me te verbeteren en dacht dat hier standaard settings voor bestaan.

raad?
En kun je OpenOffice wel opstarten als je op het Applicatie icoon klikt? Het zou nl kunnen zijn dat je eerst de X11 server van Apple nog moet installeren. Deze software is nodig op de Mac omdat OpenOffice helaas geen native Mac GUI heeft.

Als alternatief voor OpenOffice is er op de Mac NeoOffice.
http://www.neooffice.org
http://www.neooffice.org/neojava/nl/features.php

Geen idee of het goed werkt, heb er verder geen ervaring mee.
Plaats reactie