vervelende pop-up bij opstarten Firefox

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
Yingie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 juli 2009, 23:38
    Macintosh Firefox

vervelende pop-up bij opstarten Firefox

Bericht door Yingie »

Hallo,

Sinds kort krijg ik bij het opstarten van Firefox op Mac OSX een vervelende pop-up dat te maken heeft met Growl. Iedere keer verschijnt het in beeld en iedere keer moet ik 'annuleer' of 'open' kiezen om het venster te sluiten.

Wie weet wat dit is en hoe ik er vanaf kan komen? Bijgaand plaatje laat zien wat ik bedoel.
Bijlagen
Afbeelding 2.png
Afbeelding 2.png (31.29 KiB) 6574 keer bekeken
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    Macintosh Camino

Re: vervelende pop-up bij opstarten Firefox

Bericht door common sense »

Yingie schreef: Wie weet wat dit is en hoe ik er vanaf kan komen? Bijgaand plaatje laat zien wat ik bedoel.
Yep, een erg verveldende melding van Leopard. Dit heeft te maken met tagged downloads, een nieuwe lichtelijk irritante feature van Leopard. Elke file die je browser download krijgt stiekem een tag op disk mee.

Deze tag kun je overigens ook wissen in de Terminal, mocht een gewone 'open' niet helpen. (met het xattr -d com.apple.quarantine "downloaded_file.zip" commado, zoals hier staat omschreven)

Mijn vermoeden is dat die lange cryptische bestandsnaam (in de pop-up tussen de quotes) steeds nieuwe files zijn, die steeds weer zo'n tag krijgen. Vandaar dat eenmalig accepteren dan niet helpt. Hoe je dit probleem oplost, weet ik helaas zo niet precies. (gebruik zelf geen Growl) Hoop dat deze tip wel alvast wat helpt bij spoorzoeken.
Yingie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 juli 2009, 23:38
    Macintosh Firefox

Re: vervelende pop-up bij opstarten Firefox

Bericht door Yingie »

Thanks. Helpt al iets.
Plaats reactie