Gesponsorde links in Google werken niet

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
marsdaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 november 2009, 10:04
    Macintosh Firefox

Gesponsorde links in Google werken niet

Bericht door marsdaan »

Als ik iets opzoek met Google, dan werken de gesponsorde links nooit. De gesponsorde zoekresultaten bovenaan de pagina en die aan de rechterkant openen allen als een onzichtbare GIF. In het tabblad zie ik staan: aclk (GIF-afbeelding, 1x1 pixels). In Safari heb ik dit probleem niet.

Enig idee?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Gesponsorde links in Google werken niet

Bericht door adri »

Ik zie ze sowieso niet (worden geblokkeerd ;) ).
Heb je het al eens in de Firefox safe mode geprobeerd?
Afbeelding
marsdaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 november 2009, 10:04
    Macintosh Firefox

Re: Gesponsorde links in Google werken niet

Bericht door marsdaan »

adri schreef:Heb je het al eens in de Firefox safe mode geprobeerd?
Nee, nooit geprobeerd. Uit de link werd me niet goed duidelijk hoe ik dit moet doen. Ik zie een soort code staan, maar geen idee hoe dit werkt - dat staat er volgens mij niet bij. Enig idee?

En als ik dit zou doen, ben ik dan al mijn huidige openstaande pagina's kwijt?
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    Macintosh Camino

Re: Gesponsorde links in Google werken niet

Bericht door common sense »

marsdaan schreef: Nee, nooit geprobeerd. Uit de link werd me niet goed duidelijk hoe ik dit moet doen. Ik zie een soort code staan, maar geen idee hoe dit werkt - dat staat er volgens mij niet bij. Enig idee?
Kies in de Finder de Programma's (Applications) en daarin de submap Hulpprogramma's (Utilities). Daarin staat het programma Terminal. Start dit programma. Copy & paste de code regel voor OS X van de pagina in de terminal, en druk op enter. Dan start Firefox op in Safe Mode.
marsdaan schreef: En als ik dit zou doen, ben ik dan al mijn huidige openstaande pagina's kwijt?
Je heropent Firefox, ja dus. Eerst bookmarken die handel, zou ik zeggen.
Dit is overigens maar een tijdelijke manier om Firefox te starten, om het 1 en ander uit te sluiten. (o.a. dwarsliggende Addon's)
marsdaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 november 2009, 10:04
    Macintosh Firefox

Re: Gesponsorde links in Google werken niet

Bericht door marsdaan »

Dank voor je antwoord. Het is al opgelost, en het bleek toch aan mijn firewall te liggen.
Plaats reactie