Plugin OpenH264 op Macbook

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
HansTextra
Berichten: 316
Lid geworden op: 30 september 2005, 11:40
    Macintosh Firefox

Plugin OpenH264 op Macbook

Bericht door HansTextra »

Op mijn Macbook heb ik als plug in een regel staan met OpenH264-videocodec. Als optie heb ik hier nooit activeren staan. Daar ik deze plug in niet gebruik en zelfs ook niet weet waar hij voor dient zou ik deze graag willen verwijderen, maar ik weet niet hoe. Wie kan mij hiermee helpen. Overigens ik gebruik van Firefox versie 40.0. Al vast bedankt voor de reactie.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Plugin OpenH264 op Macbook

Bericht door nirwana »

Volgens https://support.mozilla.org/nl/questions/1027384 komt deze plugin gewoon met Firefox mee. Dat is zo sinds versie 33.

Daaronder staat ook een verwijzing naar meer uitleg. Daarin staat dat Firefox deze plugin gebruikt voor haar WebRTC-implementatie. Ik vermoed dat dat nu "Firefox Hello" is, waarmee je via Firefox met andere gebruikers direct kunt "chatten".

Je hoeft deze plugin dus niet direct te verwijderen, want het is een onderdeel van Firefox.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
HansTextra
Berichten: 316
Lid geworden op: 30 september 2005, 11:40
    Macintosh Firefox

Re: Plugin OpenH264 op Macbook

Bericht door HansTextra »

Bedankt voor je antwoord. Bij opties heb ik de volgende mogelijkheden: 1) vragen om te activeren, 2) altijd activeren of 3) nooit activeren. Wat kan ik dan het beste instellen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Plugin OpenH264 op Macbook

Bericht door nirwana »

Als het een standaard-onderdeel van Firefox is dan zou ik denken "altijd activeren".

Maar eerlijk gezegd zou ik hieraan niets aanpassen.
Firefox zal dit vast op de gewenste waarde hebben ingesteld, dus dat zou ik dan zo laten staan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie